سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1217
|
12:10 - 1391/08/22
نسخه چاپی

امانت کتاب به شکل قفسه باز در اردبیل

امانت کتاب به شکل قفسه باز در اردبیل
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتاب در اردبیل به صورت قفسه باز و آزاد در اختیار کتابخوانان به صورت امانی قرار می‌گیرد.

به گزارش سبلانه، صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حالی که تعداد اعضای کتابخانه عمومی استان اردبیل 23 هزار و 395 نفر بود امروز این تعداد به 78 هزار و 602 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بسیار علاقمند هستیم تا تعداد کتابخوانان و همچنین متقاضیان مراجعه به کتابخانه و اعضا افزایش یابد، خاطرنشان کرد: نباید نگاه مطلقی به مسائل مختلف داشته باشیم بلکه بهتر است منصفانه و واقع‌بینانه این کار صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری در عرصه کتاب و کتابخوانی بیشتر بر روی کتابخوانی است و همان گونه که معظم له توصیه کردند قطعا کتابخوانی به فرهنگ عمومی در بین اقشار جامعه باید تبدیل شود.

فرهمندامین گفت: در این فراگیری باید خانواده‌ها همکاری لازم را داشته باشند به طوری که کودکان و نوجوانان ما باید از همان دوران کودکی به خواندن کتاب و مطالعه عادت کنند و در این باب مشاوره‌ها در سنین مختلف نیز مورد توجه قرار گیرد تا متناسب با رشد کودکان کتاب‌های متناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

این مسئول از تمام رسانه‌ها و خبرنگاران خواست در ترویج این فرهنگ خواست حرکتی پیشرو داشته باشند و سعی کنند مطبوعات محلی ستونی ثابت را برای معرفی و نقد کتاب و انس بیشتر مردم با یار مهربان در نظر بگیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نهاد کتابخانه‌های عمومی را نهاد غیر‌دولتی و متعلق به همه مردم اعلام کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در این زمینه شایسته آن است که به حوزه کتاب و کتابخوانی نگاهی عمومی،‌ فرهنگی و فراگیر داشته باشیم.

تجلیل از خادمان کتاب 23 آبان در اردبیل

فرهمندامین در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی و آثار مکتوب همزمان با هفته کتاب در مجتمع فدک اردبیل خبر داد و افزود: 23 آبان در همایشی با شکوه در ساعت 10 صبح از کتابداران،‌ کتابخوانان نمونه، پیشکسوتان، خیرین و همچنین خبرنگاران و رسانه‌های برگزیده در حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این حرکت نمادین و سمبلیک را پاسداشت فعالان عرصه مکتوب و تلاشگران حوزه کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و ادامه داد:‌ امیدواریم در سایه این همایش‌ها ما در عرصه ورود خیرین به کتابخانه‌سازی به مانند مدرسه‌سازی موفق عمل کنیم تا خود آنها راغب باشند ساختمان و کتاب وقف کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به عضو‌گیری رایگان در این هفته اشاره کرد و اذعان داشت:‌ در تلاش هستیم تا این عضو‌گیری به صورت رایگان در هفته کتاب صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد