سرویس: بین الملل
کد خبر: 122
|
09:14 - 1391/07/23
نسخه چاپی

وقتی دزد به دزد می‌زند

وقتی دزد به دزد می‌زند
دیکتاتور یمن که به ترفندهای مختلف، تلاش کرده بود تا دارایی‌های خود را از مصادره شدن، برهاند در دام کلاهبرداری یکی از نزدیکانش گرفتار آمد و 3 میلیارد دلار از دست داد.

 به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، روزنامه «القدس العربی» نوشت ، منابع بانکی متعدد اعلام کردند «علی عبدالله صالح» طی سال گذشته اموال خود را که به میلیاردها دلار می‌رسد به حساب‌های بانکی مقامات رژیم خود یا به نام همسرانشان که با آنها رابطه خویشاوندی داشته، در بانک‌های امارات متحده عربی و بحرین در کشورهای غربی منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، صالح از بیم مصادره اموال خود از سوی صنعا به این اقدام مبادرت ورزیده است.

یمنی‌ها از شنیدن خبر به دام افتادن صالح در بزرگترین کلاهبرداری یمن که مبلغ آن به سه میلیارد دلار می رسد غافلگیر شدند. این نخستین کلاهبرداری صورت گرفته علیه صالح پس از برکناری‌اش از قدرت بود که عامل آن یکی از بازرگانان نزدیک به خود او بود.

 یک هفته‌نامه اقتصادی مستقل، یکشنبه گذشته به نقل از منابع آگاه نوشت که دیکتاتور سابق یمن در بزرگترین اختلاس که مبلغ آن به سه میلیارد دلار می رسد، به دام افتاده است. به گزارش منابع اقتصادی این اقدام بزرگترین کلاهبرداری رخ داده در یمن است.

روزنامه مستقل (الناس) نیز نوشت: صالح با یک شخصیت بانکی یمنی به نام (ع.آ) همدست می‌شود تا وی سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری در پروژه‌های تجاری مختلف در امارات را بر عهده بگیرد و صالح در پشت پرده باقی بماند.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه صالح این مبلغ را به شماره حساب‌های بانکی خاص این بازرگان در خارج از کشور واریز می‌کند، اختلافاتی میان آنها پیش‌ می آید به همین دلیل او برخی نزدیکانش را به امارات می فرستد تا مبلغ واریز شده را به یکی از حساب‌های نزدیکان خود در خارج از یمن بازگردانند. این بازرگان نیز چند چک به آنها می‌دهد که همه بی‌محل بودند. صالح نیز چک‌ها را به مقامات اماراتی تحویل می‌دهد تا این بازرگان را دستگیر کنند. او نیز تا اواخر هفته گذشته در یک زندان در امارات بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد