سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1239
|
09:33 - 1391/08/23
نسخه چاپی

فعالیت 10 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور

فعالیت 10 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 10 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش سبلانه ، فرشته حشمتیان روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل افزود:همچنین 10 هزار مرکز آموزشی زبان و 2 هزار مرکز آموزش از راه دور نیز در سطح کشور به صورت غیر دولتی در کشور فعال هستند.

وی بیان کرد: بیش از 100 هزار انجمن اولیا فعال ،191 مرکز راهنمایی و مشاوره و12 هزار مدرس خانواده در مدارس کشور وجود دارد که نیازمند توجه و استفاده از این ظرفیت ها درارتقای سطح تعلیمی و پرورشی دانش آموزان هستیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری و اهمیت وجود انجمن اولیا و مربیان در مدارس و تربیت دانش آموزان ، اولیا را شریک آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، حشمتیان با بیان اینکه ظرفیت اولیا باید کشف شود ، تصریح کرد: ساماندهی انجمن اولیا و مربیان و خارج کردن آن از شکل سنتی ضروری است.

وی با تاکید بر تاثیر خانواده در تمامی امور تربیتی و آموزشی دانش آموزان ، خانواده را در ارتقای مقاومت فرهنگی دانش آموزان در برابر جنگ نرم دشمنان تاثیرگذار دانست.

وی در ادامه با اشاره به هفته خانواده از برگزاری مسابقه خانواده موفق دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی افزود: از چهار سال گذشته همه ساله نسبت به انتخاب خانواده موفق دانش آموزان اقدام و این خانواده ها مورد تجلیل قرار می گیرند.

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد