سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 125
|
09:28 - 1391/07/23
نسخه چاپی

فروش کم فیلم گلزار ربطی به عدم استقبال مخاطبان از چشم‌رنگی‌ها ندارد!

فروش کم فیلم گلزار ربطی به عدم استقبال مخاطبان از چشم‌رنگی‌ها ندارد!
تهیه‌کننده «تو و من» که با بهره‌گیری از محمدرضا گلزار نتوانسته به فروش قابل توجهی دست یابد، فروش کم فیلم را ناشی از قهر مردم با سینما می‌داند. این در حالی است که فیلم کلاه‌قرمزی تاکنون 5.5 میلیارد تومان فروخته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «اصغر بانکی» یکی از قدیمی‌های سینمایی به شمار می‌رود، او از سال 40 وارد سینما شد و دومین کسی بود که لابراتوار و عکس رنگی را به سینمای ایران آورد.

او سال 40 نقش‌های مکمل ایفا می‌کرد و بعد از آن مشغول کار عکاسی در سینمای ایران شد، سپس با فیلمبرداری کار خود را در سینما ادامه داد و بعد هم طراحی دکور را تجربه کرد و سپس به جرگه تهیه‌کنندگان سینما پیوست.

وی تاکنون 27 فیلم در کارنامه تهیه‌کنندگی خود به ثبت رسانده است.

«تو و من» آخرین اثر این تهیه‌کننده سینما است که در حال حاضر روی پرده سینماهاست. این فیلم به مدد حضور «محمدرضا گلزار» هم که برخی او را سوپراستار می‌دانند، نتوانسته فروش قابل توجهی داشته باشد و می‌کوشد تا حداقل هزینه تولیدش را تامین کند.

اصغر بانکی در این گفت‌وگو در توجیه دلیل استقبال کم مخاطبان از این فیلم می‌گوید: فروش کم این فیلم ارتباطی با سیستم ستاره‌سالاری و سوپراستاری ندارد و تنها به خاطر قهر مردم با سینماهاست. این در حالی است که فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» تاکنون 5.5 میلیارد تومان فروخته است.

گفت‌وگوی کوتاه فارس با اصغر بانکی در ادامه از نظر می‌گذرد:

 

 

از فروش «تو و من» کاملاً راضی هستم

 

* از فروش «تو و من» راضی هستید؟

- در موقعیت فعلی سینمای ایران از فروش این فیلم کاملاً راضی هستیم.

 

قطعاً سرمایه کار بر‌می‌گردد

 

* به نظر شما سرمایه این کار بر می‌گردد؟

- هنوز زود است، به قول معروف جوجه را آخر پاییز می‌شمارند، ما تا کنون در هفته چهارم در تهران 482 میلیون تومان و در شهرستان 275 میلیون تومان فروخته‌ایم و سرمایه کلی کار هم 800 میلیون تومان است. ما سه هفته دیگر در تهران اکران داریم و اکران این فیلم در شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت. قطعاً سرمایه این کار بر‌می‌گردد و از فروش نسبتاً خوبی هم برخوردار خواهد شد!

 

 

«کلاه قرمزی» استثنا است که می‌فروشد

 

* به نظر شما چرا آثار سینمایی از فروش خوبی برخوردار نیست؟

- ببینید «کلاه قرمزی و بچه ننه» استثناء است که می‌فروشد. فیلم ما بعد از «کلاه قرمزی» دومین فیلم پرفروش است،‌ سایر آثار سینمایی هم که اصلاً خوب نفروخته است؛ به دلیل اینکه کلاً سینما افت تماشاچی داشته و مردم با سینما قهر کرده‌اند. «راه بهشت» با کلی هزینه 20 میلیون تومان فروخت و «قفس طلایی» هم 50 میلیون تومان. این در حالی است که اکران فیلم ما تا سه هفته دیگر ادامه دارد.

 

مردم با سینما قهر کرده‌اند

 

* به نظر می‌رسد سیستم سوپراستاری و چشم‌رنگی‌ها دیگر به فروش یک فیلم کمک نمی‌کند، نظر شما چیست؟

- ببنید اصلاً بحث سیستم سوپراستاری و چشم‌رنگی‌ها نیست. در فیلم سینمایی «اختاپوس» ستارگانی چون «امین حیایی» و «محمد‌رضا شریفی‌نیا» بازی می‌کنند؛ چند وقت بعد ببینید این فیلم چقدر می‌فروشد.

همان طور که عرض کردم ‌بحث سوپراستاری در میان نیست، مردم با سینما قهر کرده‌اند؛ به طور مثال قدیم‌ترها برای تماشای یک فوتبال لیگ دست دوم حدود 20 هزار نفر نفر به استادیوم می‌رفتند اما حالا برای تماشای فوتبال تیم ملی 10 هزار نفر هم به استادیوم نمی‌روند. ما در هفته چهارم اکران هستیم، باید منتظر ماند و دید تا آخر اکران فیلم چقدر می‌فروشیم. ضمن اینکه فیلم ما در زمان خوبی اکران نشده و از 20 شهریور تا 20 مهر مردم به فکر ثبت نام مدارس بچه‌ها و سایر مسائل پیرامونی آن هستند.

 

باز هم با گلزار کار می‌کنم/ امین حیایی را من به سینما آوردم

 

* آیا باز هم با «محمد‌رضا گلزار» کار خواهید کرد؟

- اگر سناریو جدید به تیپ «محمد‌رضا گلزار» بخورد، حتما با او کار خواهم کرد. ضمن اینکه من «امین حیایی» را برای اولین بار با فیلم سینمایی «حامی» به سینما آورده‌ام. این تجربه اول من نبود و تا کنون 27 فیلم کار کردم.

 

* آیا «تو و من» دچار ممیزی یا سانسور هم شد؟

- نه خوشبختانه، فیلم در 108 دقیقه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد و 108 دقیقه پروانه نمایش دریافت کرد.

 

* آیا قرار است کار جدید هم بسازید؟

- فعلاً دنبال یک سناریو خوب هستم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد