سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1269
|
21:47 - 1391/08/23
نسخه چاپی

بازنگری قانون مدارس غیردولتی‌

بازنگری قانون مدارس غیردولتی‌
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قانون مدارس غیردولتی‌ بازنگری می‌شود گفت: در حال حاضر در سطح کشور 10 هزار مدرسه غیردولتی فعالیت می‌کنند.

به گزارش سبلانه، فرشته حشمتیان عصر امروز در نشستی خبری در خانه معلم این شهر اظهار داشت: 9 هزار و 800 آموزشگاه علمی و زبان نیز در کشور فعالیت می‌کنند که در مجموع 20 هزار مدرسه غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد در سطح کشور فعال هستند.

 

قانون مدارس غیرانتفاعی اصلاح و بازنگری می‌شود

وی از فعالیت 9 هزار مرکز پیش‌دبستانی در کشور خبر داد و تصریح کرد: بازنگری قانون مراکز آموزشی غیردولتی یک نیاز اساسی است که بعد از گذشت پنج سال از تدوین قانون آزمایشی مدیریت مدارس غیردولتی که در مرداد 87 به تصویب رسیده سال آینده باید مجلس نسبت به تمدید و یا تصویب قانون جدید اقدام لازم را انجام دهد.

حشمتیان خاطر نشان کرد: از شش ماه پیش اصلاح و بازنگری در برخی از مقررات و قوانین قانون مدارس غیردولتی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان امسال بازنگری‌ها به شکل کارشناسی انجام شده و برای تصویب نهایی به دولت و مجلس ارسال شود تا بتوانیم اصلاحات مورد نیاز را انجام داده و یا تغییرات ضروری را شاهد باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ اگر مدارس غیرانتفاعی ما تخلفی را انجام دهند مرجع رسیدگی به این تخلفات واحد رسیدگی به شکایات و بازرسی آموزش و پرورش است و ما اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین حرکت غیرقانون‌مدارانه آنها زمینه برخی نابسامانی‌ها را به وجود آورد.

وی بدون اینکه آماری از فراوانی تخلفات و یا برخورد با مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی ارایه کند، اضافه کرد: واحد شکایات و بازرسی مسئولیت دارد در این زمینه ورود پیدا کند که البته برای کاستن از تخلفات در این زمینه شهریه مصوب در قالب پوستر در مدارس نصب شده تا مؤسس مدارس خارج از عرف و قاعده نتواند پول اضافی بگیرد.

به گزارش خبرگزاریفارس، رئیس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه تمام قوانین و مقررات آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی عین مدارس دولتی است، یادآور شد: در این زمینه هیچ تفاوتی را در نحوه برخورد نیز شاهد نیستیم.

حشمتیان در مورد معلمان و مربیان مدارس غیرانتفاعی و احتمال استخدام آنها گفت: این معلمان به صورت آزاد به کارگیری شدند و فرایند گزینش را نیز سپری کردند و ما هیچ تعهد استخدامی در قبال این نیروها نداریم.

وی افزود: در حال حاضر نیز ورود نیروها به مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی براساس پیشنهاد مؤسسان و تأیید صلاحیت و گزینش نهایی اتفاق می‌افتد و آنها موظف هستند در دوره‌های آموزشی و همچنین کلاس‌های بازآموزی شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد