سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1271
|
21:53 - 1391/08/23
نسخه چاپی

نگاه دولت احمدی‌نژاد به خانواده عاری از غلو است

نگاه دولت احمدی‌نژاد به خانواده عاری از غلو است
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نگاهی که دولت احمدی‌نژاد به حوزه زنان و خانواده داشته است خارج از قواره غلو و ستایش نابه‌جا است بلکه در عمل ثابت کرده جایگاه زنان و خانواده بالاترین جایگاه است.

به گزارش سبلانه، فرشته حشمتیان عصر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان اردبیل که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دولت خدمتگزار نهم و دهم در هفت سال گذشته در یک صداقت واقعی با تبدیل مرکز زنان به زنان و خانواده سعی کرد جایگاه خانواده و مردان و زنان را به شایستگی ارتقا دهد و در قالب برنامه‌های مختلف به تحکیم بنیان خانواده بیش از هر زمان کمک کند.

وی به توسعه فعالیت‌های این مرکز در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: بیش از 230 برنامه در قالب هدف‌گذاری برنامه پنجم توسعه و ریل‌گذاری رسیدن به یک آموزش و تربیت صحیح تدوین و طراحی شده که با اجرایی شدن آن امیدواریم در جامعه ما تربیت نسل چهارم و پنجم به شایستگی اتفاق بیفتد.

حشمتیان تصریح کرد: با تغییر نام مرکز زنان سابق به مرکز زنان و خانواده در حقیقت توازنی در ایفای نقش زنان در نظام اجتماعی و خانوادگی شکل گرفت و امروز جایگاه زن با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر پررنگ‌تر از هر دوره دیگر دیده شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: با توجه به همین توانمندی‌ها و تکیه بر ترویج زندگی ایرانی، اسلامی زنان ما امروز در عرصه تربیت فرزندان و هدایت آنها نقش‌آفرین اصلی هستند و توانسته‌اند مسئولیت اصلی خود را که به عنوان یک امانت ارزشمند بر عهده آنها گذاشته شده است، به خوبی ایفا کنند.

وی از این امانت به عنوان ثروت و سرمایه حقیقی یاد کرد و ادامه داد: ‌البته هر دستگاهی باید سهم خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند ولی مرکز زنان و خانواده با هدف توانمندسازی بانوان و شناخت آسیب‌ها و رفع موانع سعی می‌کند نقش اساسی و بی‌بدیل خود را به خوبی ایفا کند.

حشمتیان حضور چهار زن در کابینه دولت دهم را به عنوان یک حرکت بی‌سابقه در تاریخ انقلاب نشان از توجه دولت به مدیریت اجرایی قوی زنان در عرصه‌های مختلف اعلام کرد و بیان داشت: مدیران ما باید تلاش کنند تا از توانمندی‌های زنان به عنوان مشاوران و همراهان در حوزه‌های مختلف استفاده کنند چرا که امروز بسیاری از این توانمندی‌ها که در گذشته مغفول مانده بود در حال احیا شدن است.

دولت احمدی‌نژاد به کار و تلاش مشهور شده است

به گزارش خبرگزاریفارس، معاون وزیر آموزش و پرورش به سال پایانی دولت در خدمت‌رسانی به مردم و تلاش مدیران برای مستندسازی کارهای انجام شده اشاره کرد و یادآور شد:‌ در این زمینه باید همه ظرفیت‌ها و توان را به کار گیریم تا نه تنها کار و فعالیت در چند ماه باقی‌مانده از دولت به انحراف نرود بلکه بیش از گذشته این توانمندی‌ها به ظهور و بروز برسد.

وی به غنای محتوایی کار در این حوزه براساس سند چشم‌انداز اشاره کرد و گفت:‌ در بخش معرفی خانواده‌ها باید ظرفیت‌های بی‌نظیر آنها را سنجید و طوری عمل کرد تا بهترین و شایسته‌ترین تدبیر در انتخاب خانواده‌های برتر مد نظر قرار گیرد.

اردبیل به مانند عرصه ورزش می‌تواند خانواده‌های قهرمان حوزه تربیتی را معرفی کند

حشمتیان به شهره استان اردبیل به معرفی قهرمانان ورزشی همچون رضازاده و دایی اشاره کرد و افزود: این استان قهرمان‌پرور می‌تواند در معرفی خانواده‌های قهرمان حوزه تربیتی موفق بهتر عمل کند و بیش از گذشته در این زمینه توانایی‌های خود را به منصه ظهور برساند.

وی تصریح کرد: البته دولت در این زمینه به سرعت و دقت عمل و پیگیری بیشتر نیاز دارد تا با اعتقاد قلبی، قلم، قدم و قلب صادقانه در حوزه خدمت بتوان کارهای ماندگاری را انجام داد.

حشمتیان خاطر نشان کرد: مدیران وظیفه دارند قلم‌ها را در دست بگیرند و براساس بارش‌های فکری مستنداتی را در خدمتگزاری 7.5 ساله جمع‌بندی کنند تا هم یادگاری برای نسل‌های آینده باشد و هم بتوان توفیقی بزرگ در مسیر خدمت‌رسانی پیدا کرد.

در پایان این مراسم از خدیجه جعفری، عزیزه کریمی،‌ آذر تاجور، مریم محمدپور، زهرا حسین‌زاده، نرگس نواختی‌مقدم و نسرین موسوی به عنوان بانوان نمونه عضو کارگروه بانوان و خانواده استان و مشاوران فرمانداری‌های مختلف با اهدای لوح سپاس و هدایایی از طرف معاون وزیر آموزش و پرورش قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد