سرویس: سیاسی
کد خبر: 1279
|
09:31 - 1391/08/24
نسخه چاپی

نشست نمایندگان با رئیس جمهور درباره طرح سؤال

نشست نمایندگان با رئیس جمهور درباره طرح سؤال
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: هفته آینده نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور نشستی را در خصوص طرح سؤال خواهند داشت تا مسائل و موضوعات در یک تعامل دوطرفه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش سبلانه کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگارفارسدر اردبیل، اظهار داشت: ما تا حصول نتیجه طرح سوال از رئیس‌جمهور را پیگیری می‌کنیم و نمایندگان همچنان خواستار توضیح شفاف رئیس‌جمهور در مورد وضعیت تهدید کننده افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، نگرانی‌های مردم در این ارتباط، کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی، گرانی‌ها و تورمی هستند که مردم واقعا در زندگی خود فشار مضاعفی را تجربه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود در این اوضاع و احوال تحقیق و تفحص از بورس به دلیل برخی نارسائی‌ها در این حوزه انجام شود اما به دلیل برخی زمینه‌سازی‌های کذایی در به هم خوردن تعادل بازار بورس این تحقیق و تفحص به بعد موکول شد و در عوض تلاش خواهیم کرد تا از بانک مرکزی در این خصوص تحقیق داشته باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از سیاست‌گذاری غلط بانک مرکزی اضافه کرد: بانک مرکزی به جای تزریق پول و تسهیلات به بخش تولید 80 درصد ارز کشور را در اختیار چهار صرافی قرار داده که عمدتاً دلال‌بازی در آنها مشهود و معلوم است.

پیرموذن ادامه داد: چگونه است بانک مرکزی 20 هزار دستگاه خودروی لوکس خارجی ارز داده است در حالی که بخش تولید و اقتصاد ما در رکود نگران کننده به سرمی‌برد که رئیس جمهور اجازه نداد رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه توضیحی شفاف ارائه کند.

این مسئول با بیان اینکه ارز کشور به جای تزریق در تولید در واردات کالاهای لوکس و تزئینی به کار رفته تصریح کرد: ما در جلسه یکشنبه هفته آینده با رئیس‌جمهور سعی خواهیم کرد در این زمینه موانع و مشکلات را مطرح کنیم تا پاسخ‌های شفافی را از رئیس جمهور دریافت کنیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده همچنان خود را سرباز ولایت، نوکر ملت و مددرسان مسئولان می‌دانم اما در این بین مشکلات و نارسائی‌های اقتصادی مردم ما را به شدت رنج می‌دهد و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

استاندار اردبیل در مسئولیت چند ماهه خود حد و حدودش را رعایت کند

پیرموذن در ادامه سخنان خود ابراز داشت: حرکت اخیر استاندار اردبیل با نمایندگان به هیچ عنوان قابل قبول و منطقی نبود و بسیاری از همکاران ما از طریق وزارت کشور و حتی سئوال از وزیر کشور این موضوع را به جد پیگیری می‌کنند.

وی گفت: البته در روزهای گذشته استاندار اردبیل برای حل این مشکل پا پیش گذاشته تا با لحاظ کردن شان و جایگاه شایسته مجلس و نمایندگان رفع کدورت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده به استاندار توصیه می‌کنم در مدت چند ماهی که مهمان این استان است شان خود را حفظ کند و درصدد تنش نباشد.

مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور تشکیل شد

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور با حضور نمایندگان استان اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی خبر داد.

وی بیان داشت: اساسنامه مجمع مورد تصویب واقع شده و در یک تعامل مثبت سعی خواهیم کرد اهداف و کارهای اساسی را به پیش ببریم.

مقاومت مجلس با حذف شناور کردن قیمت خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس به پیشنهاد شناور بودن قیمت خودرو آن هم خودروهای با قیمت بالاتر از 40 میلیون تومان اشاره کرد و ابراز داشت: اعضای کمیسیون صنایع مجلس با این طرح مخالفت کردند چرا که قطعاً دست زدن به این کار نابسامانی‌های قیمت خودرو را چندین برابر خواهد کرد.

پیرموذن افزود: خودروسازان قصد دارند با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نابسامانی‌های بازار ارز قیمت خودرو را افزایش دهند، اما مجلس در برابر این اقدام مقاومت کرده است.

وی گفت: البته نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون صنایع مجلس تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور و شرکت‌های وابسته آن را در دستور کار قرار داده است.

قصور محیط زیست در کشتن پلنگ‌های نایاب

عضو فراکسیون حفاظت از محیط زیست مجلس در ادامه سخنان خود افزود: در روزهای اخیر دو پلنگ نادر و کمیاب توسط ماموران محیط زیست به دلیل قصور و کوتاهی‌های متعدد کشته شدند که یکی از آنها مربوط به حادثه جزیره خاش و از بین رفتن یک گونه نادر پلنگ در زیستگاه این منطقه به دلیل فراهم نشدن فرصت و زمینه زیست مناسب بوده است.

پیرموذن حادثه دوم را مربوط به منطقه دماوند و بی‌احتیاطی محیط‌بانان در مهار پلنگ با استفاده از اسلحه بیهوش کننده اعلام کرد و افزود: به جای اینکه از تیرهای بیهوش کننده در این حادثه استفاده شود معاون محیط زیست منطقه در یک کوتاهی محرز اقدام به شلیک گلوله و کشتن این پلنگ کرده که این موضوع را تا نهایت روشن شدن مسائل پیگیری می‌کنیم.

احیای تالاب‌های کشور با بودجه ویژه

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین از احیای تالاب‌های کشور به ویژه پایاب و اطراف سدها نیز خبر داد و اذعان داشت: تالاب کم‌نظیر دریاچه ارومیه و هامون با مشکلات جدی مواجه هستند و دولت تاکنون برای احیای آنها رقم اعتباری نگذاشته که ما از طریق مجلس درصدد هستیم تا در بودجه سال آینده اعتبار ویژه برای این کار در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد