سرویس: استانی
کد خبر: 128
|
14:01 - 1391/07/23
نسخه چاپی

تنها مجتمع تولید فرش دستباف استان اردبیل راکد است

تنها مجتمع تولید فرش دستباف استان اردبیل راکد است
مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی گرمی مغان گفت: تنها مجتمع تولید فرش دستباف روستایی استان اردبیل که در روستای تکله بخش موران قرار دارد راکد و غیرفعال است.

به گزارش سبلانه فخرالدین قهرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجتمع در سال 1376 با 2500 مترمربع مساحت و 700 مترمربع زیربنا با صرف 590 میلیون ریال تسهیلات بانکی در روستای تکله در بخش موران گرمی احداث شده است.

وی گفت: فعالیت این مرکز تولیدی با اشتغال بافندگان ، استقبال مشتریان و صدور فرش های سنتی به خارج از کشور همراه بود اما به دلیل عدم همکاری بانک عامل در پرداخت سرمایه در گردش و نبود نقدینگی لازم این مجتمع از ادامه تولید باز ایستاد.

وی اظهار داشت: متاسفانه تسهیلات احداث مجتمع مذکور به دلیل ناتوانی در بازپرداخت آن از سوی مجتمع با احتساب سود و جریمه بانکی به مبلغ دو میلیارد ریال افزایش یافته است.

قهرمانی گفت: در صورتی که جریمه دیرکرد تسهیلات مربوطه از سوی دولت حذف و اصل مبلغ وام به پنج سال تقسیط و سرمایه در گردش مجتمع پرداخت شود این مرکز تولیدی در یک نوبت کاری برای 50 نفر به طور مستقیم و برای 20 نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

وی از روستای تکله به لحاظ سابقه بافت و تولید فرش سنتی به عنوان خطه زرخیز موران یاد کرد و اظهار داشت: در صورت حمایت لازم از بافندگان فرش ضمن احیای این هنر اصیل و بومی در منطقه زمینه اشتغال و درآمد صدها نفر در شهرستان گرمی فراهم می شود.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد