سرویس: استانی
کد خبر: 1313
|
19:19 - 1391/08/24
نسخه چاپی

مقاوم‌سازی 34 هزار واحد مسکن روستایی کم‌دوام اردبیل

مقاوم‌سازی 34 هزار واحد مسکن روستایی کم‌دوام اردبیل
استاندار اردبیل گفت: 34 هزار واحد مسکونی کم دوام و بی‌دوام باقی‌مانده باید به سرعت مقاوم‌سازی و ترمیم شود.

به گزارش سبلانه، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی بحران استان اردبیل اظهار داشت: ما به جد در بحث پیشگیری مقاوم‌سازی مساکن روستایی را با همراهی بانک‌های عامل و بنیاد مسکن دنبال می‌کنیم به طوریکه 12.5 میلیون تومان تسهیلات با سود پنج درصد به متقاضیان مقاوم‌سازی مسکن روستایی به شکل ضمانت سفته زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

وی همه روستاییان را به بهره‌گیری از این فرصت استثنایی فرا خواند و تصریح کرد: تاکنون براساس آخرین آمار 41 هزار واحد در دولت نهم و دهم پایان کار دریافت کردند و ما قطعاً در دو سه سال اخیر با یک همت واقعی می‌توانیم جشن مقاوم شدن تمامی واحدهای مسکونی روستایی را برگزار کنیم.

نیکزاد این حرکت را اقدامی ارزشمند و ماندگار توصیف کرد و ادامه داد: ما نباید منتظر بمانیم تا زلزله‌ای رخ دهد سپس زخمی‌ها و کشته‌ها را از زیر آوار درآوریم بلکه باید قبل از وقوع حادثه تدبیری کنیم تا پدر و مادری در سوگ فرزند ناراحت و غمگین نشده و فرزندی نیز بی‌‌سرپرست نشود.

این مسئول با قدردانی از همکاری خوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و پیگیری مستمر و هفتگی مسئله مقاوم‌سازی مساکن روستایی خاطر نشان کرد: نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی از یک روند و حرکت مثبت و رو به جلو برخوردار است که این خود باید ارزشمند تلقی شود.

فروش کشت و صنعت مغان خیانت به قرآن نیست، ایجاد فرصت اشتغال است

به گزارش خبرگزاریفارس، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به علاقمندی خود برای مطالعه هفته‌نامه‌های محلی اردبیل اشاره کرد و گفت: در یکی از هفته‌نامه‌ها این‌گونه تیتر زده بودند که فروش کشت و صنعت خیانت به قرآن است در حالی که این همکار رسانه‌ای ما از موضوع اهمیت واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی در جهت رونق و ایجاد فرصت اشتغال آگاه است ولی چون خودش کارمند است و نفسش از جای گرمی بر می‌خیزد گویی به فکر بیکاران نیست که هر پنجشنبه می‌خواهند در استانداری را از چهارچوب درآورند.

وی اضافه کرد: 192 هزار هکتار از اراضی استان با تکمیل سدها از دیم به آبی تبدیل می‌شود که این ظرفیت علاوه بر مزیت اقتصادی و اشتغال مزایایی را در کنترل سیلاب و جاری شدن سیل‌های مختلف به دنبال دارد که با تکمیل شدن این سدها می‌توان بحرانی را تبدیل به فرصت کرد.

نیکزاد بیان کرد: ما باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید استفاده کنیم و همه خدمتگزاران در این مسیر چه بخش خصوصی و غیردولتی گام برمی‌دارند.

وی با اعلام اینکه خدمتگزاری تنها محدود به دولت خاصی نیست، گفت: دولت و مجلس قبلی، فعلی و آینده در سنگر خدمت‌رسانی به مردم سعی خود را انجام می‌دهند و آنهایی که دلسوز این مردم هستند و درد آنها را می‌فهمند در این بستر از کار و تلاش کوتاهی نمی‌کنند.

نیکزاد افزود: پرونده واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی با تمام توان پیگیری می‌شود و ما امیدواریم همچون نیروگاه سبلان اردبیل که با واگذاری به بخش خصوصی براساس اصل 44 به پویایی واقعی رسیده این مجموعه نیز بتواند فعال‌ترین مجموعه اقتصادی استان باشد.

این مسئول تصریح کرد: در کنار توجه به پیشگیری در جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدها از مسئولان ستاد بحران انتظار داریم معیار و تراز پیشرفت کارها در این حوزه و ارزیابی و سیاست‌گذاری‌های دقیق را مشخص کنند تا ضعف‌های خود را بشناسیم و در صدد برطرف کردن آنها بیاییم.

اردبیل شش ایستگاه آتش‌نشانی کم دارد

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در شهر اردبیل تنها چهار ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد، خاطر نشان کرد: طبق استاندارد باید این تعداد به 10 مورد برسد که ساخت شش ایستگاه نیاز به همراهی و همت همه دلسوزان این شهر دارد.

نیکزاد اهمیت احداث آتش‌نشانی و باز بودن ایستگاه‌ها را در مهار آتش و انفجارها یادآور شد و اضافه کرد: گاه ثانیه‌ها در کاهش آسیب‌ها و تلفات تعیین‌کننده است و به یقین شهرداری اردبیل با توانی که از آنها سراغ دارم، قادر می‌باشند به سرعت در این زمینه به حد استاندارد برسند.

وی تعیین شاخص‌های مدیریتی در حوزه بحران به ویژه حوزه تجهیز و امکانات، آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه را یادآور شد و بیان کرد: در این بخش دانستن بهتر از ندانستن است چرا که اگر ضعف‌ها و نقاط قوت خود را بشناسیم به سمت استانداردسازی امکانات حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد