سرویس: استانی
کد خبر: 1314
|
19:21 - 1391/08/24
نسخه چاپی

جان باختن 47 نفر در حوادث غیرمترقبه

جان باختن 47 نفر در حوادث غیرمترقبه
مدیرکل بحران اردبیل گفت: سالانه 47 نفر بر اثر حوادث غیرمترقبه در این استان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سبلانه ، علی اسلامی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی بحران استان اردبیل اظهار داشت: سالانه هزار مورد حوادث غیرمترقبه در سطح کشور خسارت به بار می‌آورد به طوریکه هزاران زلزله ریز و درشت به وقوع می‌پیوندد که در سال‌جاری سه هزار پس‌لرزه کشور را تهدید کرده است.

وی تصریح کرد: 3 هزار تا 7 هزار میلیارد تومان خسارات ناشی از بروز حوادث غیرمترقبه است که در سطح کشور آسیب‌ها و تهدیدهایی را به همراه داشته است.

اسلامی خاطر نشان کرد: 20 مورد حوادث غیرمترقبه در استان اردبیل و 100 مورد زلزله رخ داده است که این حوادث 150 الی 200 میلیارد تومان خسارت به استان اردبیل وارد کرده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: از لحاظ فراوانی حوادث 41 درصد حوادث غیرمترقبه رخ داده در استان سیل، 16 درصد خشکسالی، 18 درصد زلزله، هفت درصد طوفان، 9 درصد تگرگ و مابقی نیز سایر حوادث بوده است.

وارد شدن یک‌هزار و 900 میلیارد تومان خسارت و کشته شدن 845 نفر در 6.5 سال اخیر

به گزارش خبرگزاریفارس، مدیرکل بحران استان اردبیل در ادامه بیان کرد: از سال 74 تا شش ماهه سال 91 بالغ بر یک‌هزار و 900 میلیارد تومان حوادث غیرمترقبه به استان اردبیل خسارت وارد کرده و زمینه جان باختن 845 نفر را فراهم کرده است.

اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از سال 74، 106 میلیارد تومان برای جبران خسارت کمک دولتی را به این استان شاهد بودیم که 85 درصد آن در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در این زمینه 14 میلیارد تومان جبران خسارت به شکل بلاعوض و 38 میلیارد تومان در قالب تسهیلات انجام شده است.

اسلامی به آمار شش ماهه حوادث غیرمترقبه به ویژه وقوع سیل در خلخال، کوثر، مشگین‌شهر و بروز زلزله در مناطق مرکزی و شرقی استان اردبیل اشاره کرد و گفت:‌ زلزله دو هفته پیش پارس‌آباد 50 میلیارد تومان خسارت به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد