سرویس: استانی
کد خبر: 1369
|
10:45 - 1391/08/26
نسخه چاپی

جایگاه سومی اردبیل در مصرف ماهی

جایگاه سومی اردبیل در مصرف ماهی
مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: استان اردبیل با 8.5 کیلوگرم مصرف سرانه ماهی در جایگاه سومی کشور قرار دارد.

به گزارش سبلانه ، میر آرمان واعظی در جریان بررسی مشکلات طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در اردبیل اظهار داشت: در سه سال اخیر با توسعه پرورش آبزیان در این استان زمینه خوبی برای مصرف ماهی و همچنین فرهنگ تولید و استفاده از آن به وجود آمده که امیدواریم توسعه این فرهنگ زمینه مصرف روزافزون گوشت ماهی به عنوان سالم‌ترین گوشت را فراهم آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: مصرف ماهی امروز در سبد غذایی خانوارهای اردبیلی بیش از سایر مناطق کشور مورد توجه قرار گرفته به طوریکه سرانه مصرف ماهی در کشور 7.5 کیلوگرم برای هر نفر است که این میزان در استان اردبیل هشت کیلوگرم می‌باشد.

واعظی با بیان اینکه استان اردبیل جز استان‌های غیرساحلی از لحاظ مصرف ماهی و آبزیان رشد قابل توجهی داشته است، خاطر نشان کرد:‌ مردم این استان میل و رغبت بیشتری در استفاده از ماهی به عنوان غذای مورد علاقه خود در مقایسه با سایر مناطق کشور نشان می‌دهند.

این مسئول به تولید سه هزار و 700 تن انواع ماهی گرمابی و سردابی اشاره کرد و افزود: ‌این میزان ماهی در 300 مزرعه پرورش ماهی استان تولید شده و محصولات تولیدی نیز روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا تولید ماهی در مزارع به شکل مکانیزه و مرغوب‌تر انجام شود، اضافه کرد: با مکانیزه کردن تجهیزات و امکانات در تولید ماهیان آن هم در مزارع امیدواریم میزان تولید در واحد سطح افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاریفارس، مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل ضرورت به کارگیری نظریات و اقدامات کارشناسی را در حوزه آبزی‌پروری یادآور شد و بیان کرد:‌ تا دو سال آینده میزان تولید ماهی در این استان به دو برابر افزایش می‌یابد.

واعظی در ادامه سخنان خود ادامه داد: با اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی هم اکنون میزان تولید انواع ماهی و آبزیان با استفاده از پرداختی تسهیلات بخش کشاورزی از رشد و شکوفایی خاص برخوردار است.

وی یادآور شد: ‌پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های جهاد کشاورزی استان با پرورش ماهی بوده و افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری در این بخش کنند از مزیت تأمین 70 درصد اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری بهره‌مند شدند.

واعظی گفت:‌ البته در کنار این کار دولت برای فراهم کردن زیرساخت‌های این طرح‌ها مساعدت لازم را اعمال می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد