سرویس: استانی
کد خبر: 1370
|
10:47 - 1391/08/26
نسخه چاپی

نحله‌های انحرافی اصالت اسلام را تهدید می‌کند

نحله‌های انحرافی اصالت اسلام را تهدید می‌کند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: وجود نحله‌های انحرافی و فتنه‌ها و آگاهی نداشتن عده‌ای از جوانان و نوجوانان از این آسیب‌ها سبب می‌شود که ما همیشه نگران نسل آینده باشیم.

به گزارش سبلانه، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در آستانه ماه محرم و در همایش روحانیان اردبیل که در سالن ولایت این شهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار شد، به تبیین حقایق عاشورا و بیان فلسفه عزاداری در ماه خون و قیام اشاره کرد و اظهار داشت: معرفت یافتن به زندگی و اهداف اهل بیت عصمت و طهارت نقطه ارزشمند برای رسیدن به توحید و یگانگی الهی است و ما با عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت می‌توانیم حرارت عشق و مهربانی الهی را به خوبی درک کنیم.

وی تصریح کرد: همه ساله در آستانه ماه محرم و ماه رمضان در دو مقطع با دعوت از علما و فضلی سعی می‌کنیم ضروریات تبلیغ دین و الزامات و مقتضیات این امر را تبیین کنیم که امسال به همت بسیج طلاب و سپاه استان این برنامه برگزار شده تا بتوانیم بخشی از وقایع و حقیقت تبلیغ و وظیفه خطیر مبلغان را بیان کنیم.

ستوده خاطر نشان کرد: در عصر حاضر و هزاره سوم دشمنان ما با یک مدیریت متفاوت و القای شبهات و راه‌اندازی نحله‌های انحرافی و فتنه‌های گوناگون سعی می‌کنند به جایگاه اصیل اسلامی، دینی ضربه وارد کنند که با دعوت از علمای قم و پژوهشگران و خرید و اهدای کتاب‌های ارزشی سعی کردیم از برخی انحرافات و نارسایی‌ها پیشگیری کنیم.

این مسئول اضافه کرد: واقعیت‌های کربلا باید به گونه‌ای تدوین و بازگو شود تا شنونده احساس غلو و کارهای ساخته ذهن و فکر بشر را از حقیقت مسئله دور کند و با درک ناب‌ترین میراث بکوشد جایگاه عزاداری و عشق به امام حسین (ع) را به شکل زیبا مطرح کند.

وی روحانیان را در تعمیق‌بخشی به فرهنگ اسلامی، دینی و اشاعه فرهنگ ناب حسینی دارای مسئولیتی خطیر و بسیار با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: ضرورت دارد از خرافه‌گویی‌ها و برخی حرکت‌های نابه‌جا پرهیز کنیم و اجازه ندهیم زیبایی‌های دشت نینوا و ماه محرم در بین این بداخلاقی‌ها و کج‌روی‌ها نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاریفارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ماه محرم به دلیل پیام و شعار همیشه جاودانه خود زیبایی‌های همه ساله و نو را دارد که هیچ وقت رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد.

ستوده از تمام مبلغان دینی، روحانیان و شعرا و مداحان خواست در جلب اعتماد و اطمینان مردم به حقایق بازگو شده با پرداختن به مسائل حقیقی همت کنند و اجازه ندهند برخی رفتارها و حرکت‌های نابه‌جا در اصالت عاشورا تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد