سرویس: استانی
کد خبر: 1371
|
10:53 - 1391/08/26
نسخه چاپی

برخورداری 719 روستای استان اردبیل از طرح هادی

برخورداری 719 روستای استان اردبیل از طرح هادی
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 719 روستای استان اردبیل از تهیه طرح هادی بهره‌مند شدند.

به گزارش سبلانه، احمد حاج‌علیزاده در جلسه برسی مشکلات طرح‌های هادی روستایی در اردبیل اظهار داشت: در 328 روستای استان طرح هادی اجرا شده و با تأمین اعتبار به سرعت فعالیت‌ها در این زمینه پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار انجام می‌گیرد که با توجه به این موضوع در استان اردبیل یک‌هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که بایستی طرح تهیه و به مرحله اجرا گذاشته شود.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: تهیه و اجرای طرح هادی قطعاً نیازمند تأمین به موقع منابع مالی است که تا به حال 719 روستای استان از تهیه طرح هادی بهره‌مند شده و اجرای آن نیز آثار و فواید بسیاری را به دنبال داشته است.

عضو شورای مسکن استان اضافه کرد: در سال گذشته برای تهیه طرح هادی 130 روستا و اجرای طرح هادی در 135 روستای دیگر شامل روستاهای مصوب در برنامه 13 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: امسال نیز کل اعتبارات استانی تا به این لحظه برای تهیه طرح هادی در 135 روستا و اجرای طرح هادی در 115 روستا که شامل روستاهای نو و جدید است هشت میلیارد و 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

حاج‌علیزاده در ادامه یادآور شد: ‌در قانون بودجه سال 91 حدود هشت درصد از اعتبار تملک دارایی به اجرای طرح‌های هادی روستایی اختصاص یافته است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ابراز امیدواری کرد با کمک مردم و یاری مسئولان حرکت‌های خوبی را برای عمران روستاها در این استان با تکیه بر ظرفیت‌های ناب و ارزشی شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها در سطح ملی بنیاد مسکن در بین دستگاه‌های اجرایی رتبه اول کشوری را در بخش کیفیت پروژه‌های اجرایی به دست آورده است.

حاج‌علیزاده افزود: بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش تهیه طرح‌های هادی رتبه سوم کشوری و در بخش اجرای طرح‌های هادی جز استان‌های برتر کشور بوده است.

مقاوم‌سازی چهار هزار مسکن روستایی در مشگین

به گزارش خبرگزاریفارس، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر از مقاوم‌سازی چهار هزار و 514 واحد مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.

فضایل عزیزی تصریح کرد: شش هزار و 750 نفر برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد پنج هزار نفر موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده است.

وی با اشاره به زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی و وارد شدن خسارات مالی و جانی فراوان در این حادثه به زلزله‌زدگان، ضرورت مقاوم‌سازی مسکن روستایی را ضروری اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد