سرویس: استانی
کد خبر: 1373
|
10:58 - 1391/08/26
نسخه چاپی

دو برابر شدن فضای کتابخانه‌ای در اردبیل

دو برابر شدن فضای کتابخانه‌ای در اردبیل
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در کمتر از هفت سال فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش سبلانه، صادق فرهمند امین در مراسم گرامیداشت هفته کتاب در شهر نمین اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته 31 هزار عضو کتابخانه‌های عمومی داشتیم که در حال حاضر 78 هزار و 602 نفر از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که سعی می‌کنیم شش درصد جمعیت فعلی را به 10 درصد پوشش استانی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت کتابخانه روستایی در سطح استان اردبیل در حال احداث است، تصریح کرد: چهار کتابخانه مرکزی نیز در شهرهای نمین، بیله‌سوار، پارس‌آباد و خلخال در حال اجرا می‌باشد.

فرهمند امین خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های روستایی در روستاهای آراللو، نیارق، لمبر، فخرآباد، موران، انجیرلو، ایران‌آباد، شام‌اسبی، انزاب، دولت‌آباد، آق‌بلاغ و... در حال احداث است که با اتمام این فضاها، فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل به 40 هزار متر مربع ارتقا می‌یابد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به فعالیت شبانه‌روزی کتابخانه مرکزی اردبیل و حضور جوانان علاقمند برای استفاده از این فضاها اشاره کرد و ادامه داد: روزانه دو هزار نفر از کتابخانه مرکزی اردبیل استفاده می‌کنند و این کتابخانه به صورت 24 ساعته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تعداد منابع کتابخانه‌های استان را حدود 700 هزار جلد اعلام کرد و بیان داشت: تعداد کتابخانه‌های امانت داده شده 778 هزار جلد و تعداد مراجعان بیش از یک میلیون و 483 هزار نفر است که نسبت به گذشته از یک رشد فزاینده برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاریفارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به فعالیت 66 باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد:‌ 15 پروژه در حال احداث است که با تکمیل آنها زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان به 28 هزار و 715 متر مربع می‌رسد.

فرهمند امین افزود: 45 باب کتابخانه عمومی استان مجهز به اینترنت پرسرعت است و در کتابخانه‌های عمومی ما 205 دستگاه رایانه فعال بوده و تعداد صندلی‌ها نیز به سه هزار و 200 مورد رسیده است.

در این جلسه امام جمعه شهرستان نمین با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی بر تلاش و فعالیت بیش از پیش مسئولان فرهنگی جامعه در تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام علی رحیمی تصریح کرد: ‌در دین مبین اسلام به کتاب به عنوان نماد آگاهی و علم و دانش توجه شده و بر این اساس رکن و بنیان حیات اسلام بر آگاهی استوار است و هر قدر تعداد فرهیختگان و آگاهان جامعه افزایش یابد به همان میزان پایبندی نسبت به دین نیز بالا می‌رود.

وی غفلت از کتاب و کتاب‌خوانی را گرفتار شدن در دام بدی‌ها و زشتی‌ها توصیف کرد و ادامه داد: باید نهاد کتابخانه‌ها زمینه مطالعه آسان و دسترسی راحت مردم به منابع کتاب را فراهم آورد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد