سرویس: اقتصادی
کد خبر: 140
|
18:34 - 1391/07/23
نسخه چاپی

برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در اولویت قرار دارد

برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در اولویت قرار دارد
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: برداشت گاز پارس جنوبی بعنوان یک میدان مشترک در اولویت قرار دارد تا ابتدا از منابع میادین مشترک و سپس از میادین غیرمشترک بهره برداری شود.

به گزارش سبلانه ˈرضا الماسیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: با توجه به ظرفیت های انتقالی گاز کشور، قابلیت جایگزینی هر میزان گازی که به تولید میدان گازی پارس جنوبی اضافه شود، وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست های کلی این بخش، برداشت از میدان گازی پارس جنوبی باید افزایش یابد تا بجای استفاده از میادین داخلی و غیرمشترک مانند پارسیان، نار و کنگان، از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت و مصرف شود.

وی با اشاره به گستره ی شبکه انتقال گاز در کشور، گفت: با توجه به وضعیت موجود در خطوط انتقال گاز، می توانیم گاز پارس جنوبی را با استفاده از خط های انتقال به تمام مناطق (حتی مشهد) انتقال دهیم.

میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین منبع گازی جهان است که بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد.

ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون متر مکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 7.5 درصد از کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.

با اتمام طرح های مهر ماندگار میدان گازی پارس جنوبی، روزانه 278 میلیون متر مکعب گاز، 414 هزار بشکه میعانات گازی،2200 تن گوگرد، 4.3 میلیون تن ال پی جی و 4 میلیون تن اتان به تولیدات میدان گازی پارس جنوبی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد