سرویس: استانی
کد خبر: 1419
|
13:27 - 1391/08/27
نسخه چاپی

گازرسانی به 65 روستای اردبیل در نیمه نخست سال

گازرسانی به 65 روستای اردبیل در نیمه نخست سال
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال 65 روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

به گزارش سبلانه ، فیروز خدایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح عملیات گازرسانی به دو روستای خلخال اظهار داشت: در حال حاضر از 26 شهر استان اردبیل 24 شهر از نعمت گاز بهره‌مند هستند که گازرسانی به دو شهر مرادلو و قصابه نیز در حال اجراست که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها جزو پروژه‌های مهر ماندگار است، افزود: با گازرسانی به این دو شهر تمام شهرنشینان استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول بیان داشت: 345 روستای استان با 48 درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

خدایی ادامه داد: گازرسانی به 146 روستا نیز در حال اجراست که با بهره‌برداری از آنها تعداد خانوارهای روستایی بهره‌مند از گاز به 62 درصد می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه تا کنون 4 هزار و 935 کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده، افزود: 162 هزار علمک و 297 هزار مشترک نیز در سطح استان اردبیل از امکانات و تجهیزات مطلوب گازرسانی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل به کوهستانی بودن اکثر مناطق استان و سردسیر بودن شهرها و روستاها به عنوان یک مانع جدی در عملیات گازرسانی اشاره کرد و افزود: در این زمینه تلاش می‌کنیم به دورافتاده‌ترین مناطق استان نیز گازرسانی کنیم که البته این کار زمانبر خواهد بود.

خدایی بیان داشت: در سال گذشته موفق شدیم به 93 روستا گازرسانی کنیم که امسال تا کنون این تعداد به 65 روستا رسیده که تا پایان امسال امیدواریم در مجموع 100 روستای استان اردبیل از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند در حالی که قبل از سال گذشته این بهره‌مندی حدود 43 روستا بوده است.

وی ضرورت اصل صرفه‌جویی را در مصرف گاز و رعایت نکات ایمنی را در شکرگزاری از این نعمت ارزشمند یادآور شد و افزود: تا حد امکان باید از امکانات استاندارد و وسایل گازسوز با خطرات کمتر استفاده کنیم و از تبدیل بخاری‌های نفت سوز و گازوئیل‌سوز به بخاری‌های گازی خود‌داری کنیم.

خدایی با بیان اینکه بیشترین خطرات و آسیب‌ها در مسیر دودکش‌ها اتفاق می‌افتد ادامه داد: ضمن کنترل مسیر دودکش‌ها باید ارتفاع آن یک متر از پشت بام به صورت H بالاتر باشد تا خطری برای استفاده‌کنندگان به وجود نیاید.

به گزارش خبرگزاریفارس، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در مورد پروژه گازرسانی به دو روستای ترک و ترزنق از توابع خلخال بیان داشت: 13.5 کیلومتر شبکه‌گذاری برای این پروژه‌ها انجام شده است.

وی یادآور شد: در این رابطه حدود 130 علمک برای استفاده شهروندان نصب شده و با هزینه 700 میلیون تومان گازرسانی به 140 خانوار این روستا صورت گرفته است.

زمستان امسال مشکل قطع گاز نخواهیم داشت

خدایی در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در اردبیل متذکر شد: زمستان امسال در بحث بهره‌مندی هموطنان‌مان از نعمت گاز مشکل قطعی نخواهیم داشت و سعی می‌کنیم مشکلات احتمالی را نیز برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در پایان اذعان داشت: پیش‌بینی‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات موردی در فصل زمستان انجام شده و نگرانی از این بابت نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد