سرویس: اجتماعی
کد خبر: 1463
|
08:40 - 1391/08/29
نسخه چاپی

نباید از هزینه‌های پزشک خانواده هراسی داشته باشیم

نباید از هزینه‌های پزشک خانواده هراسی داشته باشیم
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: نباید در مقطع کنونی از هزینه‌ کردهای نظام ارجاع و پزشک خانواده هراسی داشته باشیم چرا که عاقبت آن برقراری سلامت جامعه و ارتقای شاخص‌های این حوزه است.

به گزارش سبلانه، وحید سید خلیل‌اللهی در گفت‌و گو با خبرنگارفارسدر اردبیل اظهار داشت: هر چند در اجرای طرح پزشک خانواده برخی هزینه‌های مازاد به حوزه بهداشت و درمان و بیمه‌ها تحمیل می‌شود اما بر اساس تجربیات مفید کشورهای دیگر ما در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده در دراز مدت قادر خواهیم بود هزینه‌های درمانی را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: هر پزشک خانواده باید 2 هزار تا 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار دهد که در حلقه اول خدمات رایگان از لحاظ درمانی و دارویی به آنها ارائه خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل حلقه دوم نظام پرداخت را بر‌خلاف نظام فعلی کارانه به تعادل رساندن سرویس‌دهی در امر بهداشت و درمان و انجام بسیاری از امور به صورت رایگان است که در نظام جدید وضعیت تبدیل به پرداختی سرانه‌ای خواهد شد به طوری که به ازای هر 2 هزار و 500 نفر در یک دامنه متغیر پزشک از در‌آمد مناسبی برخوردار خواهد بود.

سید خلیل‌ اللهی یادآور شد:‌ در این نطام با توجه به اینکه پزشک از حقوق ماهیانه ثابت برخوردار می‌شود سعی خواهد کرد سلامت افراد زیر‌پوشش خود را حفظ کند و در حقیقت نگاه به حوزه سلامت سرانه محور و با رعایت شاخص‌های حفظ تندرستی خواهد بود.

این مسئول تشکیل پرونده سلامت را از دیگر مزایای نظام ارجاع اعلام کرد و بیان داشت:‌ در قالب یک نرم‌افزار عالی این پرونده سلامت توسط پزشک معالج و خانواده تکمیل شده و به صورت آنلاین و محرمانه در اختیار طبیب و فرد مورد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اطمینان به مردم که هیچ کس حق ورود به این پرونده سلامت را نخواهد داشت، افزود: با هر مراجعه‌ای سوابق معالجات و بیماری فرد مورد نظر در این سامانه ثبت شده و به شکل الکترونیکی در سایر مناطق نیز امکان دسترسی پزشکان به آن وجود خواهد داشت.

سید خلیل اللهی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به رایگان بودن برخی از خدمات اشاره کرد و گفت:‌ این امر به دلیل تشویق بیشتر خانواده‌ها برای حفظ سلامتی خواهد بود و در حقیقت بیمه‌های کشور در یک تجمیع واقعی عهده‌دار مسئولیتی سنگین خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد