سرویس: استانی
کد خبر: 1533
|
12:25 - 1391/08/30
نسخه چاپی

همیار استاندارد راه‌اندازی می‌شود

همیار استاندارد راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: همیار استاندارد به مانند همیار پلیس با هدف ارتقای شاخص‌های سلامت و استاندارد تولید کالاها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سبلانه هاشم علایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگارفارسدر اردبیل اظهار داشت: کالاهایی که در سبد خانوار‌ها قرار می‌گیرند باید از استاندارد و تضمین سلامتی مناسب برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: کالایی که دارای علامت استاندارد نیست قطعاً محصول بی‌کیفیت است و باید از چرخه مصرف خارج شده و در صورت نیاز اصلاح شده و یا از چرخه تولید نیز خارج شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: آرامش و اطمینان خاطری که علامت استاندارد به افراد جامعه از بابت حفظ سلامتی می‌دهد یک ایمنی پایدار است که گاه دغدغه‌های نابجا را نیز از بین می‌برد.

 

مردم کالاهای بی‌کیفیت را به 1517 اطلاع دهند

علایی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت سامانه 1517 در حوزه اطلاع‌رسانی مردم از کالاهای بی‌کیفیت و غیر‌استاندارد اشاره کرد و گفت: مردم گزارش‌های خود را می‌توانند از کالاهای بی‌کیفیت و غیر‌استاندارد با این شماره تلفت در میان بگذارند.

این مسئول از نشان استاندارد به عنوان حداقل اطمینان و ایمنی‌بخشی به مصرف کالای مورد نیاز خبر داد و تاکید کرد: ما ارتقای کیفیت مطلوب‌تر را در قالب استانداردهای تکمیلی شاهد و ناظر هستیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به فعالیت ده‌ها اکیپ اداره کل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: برای سرکشی از واحدهای تولیدی و کار‌آفرینی در استان برای ارتقای کیفیت تولید عمده هدف‌گذاری‌های ما رسیدن به شاخص‌های استاندارد داخلی محصول است.

علایی در پایان اذعان داشت: ما علاوه بر مرکز استان در تمام شهرستان‌ها بحث استانداردسازی وسایل شهربازی را جدی گرفتیم به طوری که در این زمینه بررسی‌ها و ابعاد کار به نحو مطلوب در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد