سرویس: استانی
کد خبر: 1561
|
21:55 - 1391/08/30
نسخه چاپی

پیشرفت 50 درصدی تهیه طرح جامع ترافیک شهری اردبیل

پیشرفت 50 درصدی تهیه طرح جامع ترافیک شهری اردبیل
سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل از پیشرفت 50 درصدی تهیه طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهری اردبیل خبر داد.

به گزارش سبلانه، سرپرست معاونت عمرانی استانداری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اردبیل هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی با طرح جامع ترافیک شهری استان عنوان کرد.

عبدالحسین میر جعفریان با بیان اینکه مراحل اول و سوم طرح جامع ترافیک شهری بررسی شده است، اظهار داشت: مرحله اول این طرح شامل شناخت، آمارگیری و تردد شماری انجام شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری مطالعات و آمار داده‌های ایستگاه‌های درون شهری و دروازه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر مطالعه جامع شهری اردبیل وارد مرحله استنتاج، تحلیل و بررسی آمار شده است.

قائم مقام ترافیک و کارشناس ارشد ترافیک نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارش مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک شهر اردبیل پرداخت و گفت: 50 درصد از مطالعات این طرح شامل آمارگیری به عنوان بخش عمده این پروژه انجام شده است.

کامران حاج نصراللهی با اشاره به سه بخش پروژه چون شناخت وضع موجود، طراحی مدل‌ها و ارائه راهکارها، یادآور شد: مرحله شناخت وضع موجود شامل آمارگیری، برداشت و تحلیل اقتصادی و اجتماعی و کاربری زمین درحال انجام است.

وی انجام بازدیدهای میدانی و شناخت عمومی شهر، نگارش و ارسال گزارش مرحله اول و دوم مطالعات و نگارش و ارسال گزارش توجیهی آمارگیری‌ها و تهیه فرم‌های مربوطه را از جمله اقدامات انجام شده تاکنون اعلام کرد و افزود: پس از انجام آمارگیری، صحت اطلاعات جمع‌آوری شده کنترل و مدل‌ها ساخته می‌شود.

این مسئول تصحیح و کدگذاری فرم‌های آمارگیری مبدا- مقصد، ورود اطلاعات شمارش حجم به رایانه، نگارش گزارش مرحله سوم مطالعات شامل تحلیل کیفی و کمی نتایج آمارگیری را از جمله اقدامات در دست انجام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاریفارس، حاج نصرالهی هدف از آمارگیری سفرهای مبدا و مقصد را بدست آوردن الگوی سفرهای شهروندان و شناخت الگوی زمانی انجام سفرها در طول روز اعلام کرد و اذعان داشت:  بخش عمده مطالعات آمارگیری مبدا ـ مقصد خانوارهای ساکن با همکاری اداره آموزش و پرورش استان با توزیع 16 هزار و 364 فرم در 30 مدرسه انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد