سرویس: استانی
کد خبر: 157
|
16:28 - 1391/07/23
نسخه چاپی

شکوه نبوی ترنم دلدادگی

شکوه نبوی ترنم دلدادگی
خروش یکپارچه مردم اردبیل در اعلام وفاداری به ساحت نبی مکرم اسلام شکوهی از عظمت و دلدادگی به پیامبری بود که در اعتلای امتش از تمام وجود مایه گذاشت.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، راهپیمایی امروز مردم مناطق مختلف استان اردبیل به ویژه مرکز این استان که از اولین ساعات صبح امروز آغاز شد حاشیه‌هایی داشت که از نظر می‌گذرد.

* ذوق و شوق جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان دختر و پسر برای شرکت در این مراسم به حدی بود که از ساعت 9:30 صبح با تعطیلی مدارس در میدان شریعتی اردبیل گرد هم آمده بودند تا همسو با سایر اقشار عشق و دلباختگی خود را به ساحت بزرگ پرچمدار رسالت بشری نشان دهند.

* در این راهپیمایی که در طول مسیر میدان شریعتی تا میدان مصلی اردبیل برگزار شد از خیابان‌ها و کوچه‌های همجوار جمعیت فوج فوج به جمع راهپیمایی‌کنندگان می‌پیوستند به طوری که از سایر نهادها و دستگاه‌های انقلابی و اسلامی نیز کارکنان و مدیران و کارگزاران نظام اسلامی همسو با مردم شیطنت اخیر استکبار جهانی را محکوم کردند.

* حضور دانش‌آموزان ابتدایی و نونهالان کودکستان‌ها و مهدها با لباس‌های سبز و پیشانی‌بندهای مزین به نام رسول‌الله جالب توجه به نظر می‌رسید به طوری که تعدادی از کودکان مهدهای کودک با لباس محلی پرچم‌های رنگین در راهپیمایی شرکت کرده بودند.

* مسیر ایستگاه سرعین تا میدان امام حسین اردبیل به دلیل برگزاری این راهپیمایی از تردد خوردو خالی بود و درهنگام برگشت از راهپیمایی به دلیل تداخل زنان و مردان در مسیر آقایان مجبور شدند از پیاده‌روها مسیر را طی کرده و به مقصد موردنظر خود زودتر برسند.

* تعدادی از سالخوردگان و پیر‌مردها نیز در حالی که کفن سفید به تن کرده بودند و رمز لبیک یا رسول‌الله بر این کفن‌ها نقش بسته بود در مراسم حاضر شدند که حضور آنها بیش از سایر اقشار جلب توجه می‌کرد.

* در این راهپیمایی به همت هیئت امنای محلات شش‌گانه اردبیل پارچه 12 متری به رنگ سبز و با رمز « لبیک یا حبیب‌الله » توسط گروهی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت حمل می‌شد که قسمتی از این پارچه 12 متری در دو سمت به اطراف پیاده‌روها نیز کشیده شده بود که عده‌ای سعی کردند در هنگام ختم راهپیمایی آن را با ظرافت و دقت جمع‌بندی کرده و به محل موردنظر انتقال دادند.

* نوشته « جانم فدایت یا رسول‌الله » که بر پیشانی‌بندها و دست‌ نوشته‌های دانش‌آموزان خودنمایی می‌کرد با رنگ‌های متنوع جلوه‌ای خاص به راهپیمایی امروز بخشیده بود در حالی که پرچم‌های رنگینی نیز منقش به اسامی ائمه اطهار در خیابان‌های اردبیل خودنمایی می‌کرد.

* در این راهپیمایی که به نظر می‌رسید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سخنرانی کند تنها به قرائت قطعنامه منجر شد و شرکت‌کنندگان بعد از یک ساعت حضور در این مراسم به سر کار و محل خدمت خود برگشتند اما حضور دانش‌آموزان در خیابان‌ها و محلات مختلف ترافیک سنگینی را در سطح شهر به راه انداخته بود.

* استاندار اردبیل نیز که به شهرستان گرمی سفر کرده است در جمع راهپیمایی‌کنندگان گرمی حاضر شد و با آنها در این حرکت عظیم و خودجوش شرکت کرده و خشم و انزجار امت اسلامی را در محکومیت اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام به نمایش گذاشتند.

* علاوه بر اردبیل در سایر شهرستان‌ها نیز این راهپیمایی برگزار شد به طوری که در ساعات مختلف و از مکان‌های متنوع راهپیمایی شکوه نبوی در شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، گرمی،‌ خلخال، مشگین‌شهر، کوثر، نیر، نمین، سرعین و همچنین هفت شهر دیگر استان اردبیل برگزار شد و امت حزب‌الله خشم و نفرت خود را از اقدامات ضد انسانی نشان دادند.

* اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردبیل نیز با صدور بیانیه‌ای در اهانت به ساحت پیامبر (ص) این اقدام زننده را نشانه زبونی استکبار توصیف کرده و خواستار برخورد جدی با عاملان و مسببان این حرکت قبیح شدند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد