سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1601
|
11:57 - 1391/09/01
نسخه چاپی

پخش اجتماع عزاداران اردبیلی از شبکه‌های ملی و بین‌المللی

پخش اجتماع عزاداران اردبیلی از شبکه‌های ملی و بین‌المللی
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل از پخش زنده اجتماع عظیم عزاداران حسینی اردبیلی از طریق شبکه‌های داخلی و برون مرزی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل خبرداد.

به گزارش سبلانه، عبدالله مددی صبح امروز در نشست برنامه‌سازان شبکه استانی سبلان اردبیل اظهار داشت: بدنبال برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس دهم پیرغلامان و انعکاس آن از طریق شبکه‌های داخلی و برون مرزی سعی داریم از طریق امواج رادیویی و تلویزیونی نهایت عشق و ارادت مردم استان اردبیل به ساحت امام حسین (ع) را به دنیا نشان دهیم.

وی بیان داشت: همچون سال گذشته در روز تاسوعا و عاشورای حسینی اجتماع عظیم مردم اردبیل و شهرهای مختلف از طریق شبکه سبلان و شبکه‌های سراسری و برون مرزی به استماع مردم رسیده تا علاقمندان بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل به برنامه‌ریزی‌های شبکه استانی سبلان در نشان دادن شور و عشق حسینی در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: ما قبل از آغاز عزاداری رسمی در اردبیل با برنامه‌هایی در خصوص طشت‌گذاری سعی کردیم عظمت و شور حسینی از این استان را به نمایش بگذاریم به طوری که استقبال از محرم و طشت‌گذاری از طریق شبکه‌های مختلف پخش شد.

مددی گفت: این مراسم چند سالی است که عظمت و شکوه خاصی داشته و سال به سال با افزایش خیل عزادارن و مردم حسینی و ولایت‌مدار شهرستان‌های استان روبرو شده است.

این مسئول عنوان کرد:‌ در این ایام صدا و سیمای مرکز اردبیل در حوزه رادیو با پخش برنامه‌های مناسبتی شامل برنامه‌های تولیدی، تامینی، میان برنامه‌ها و ویژه برنامه‌ها پوشش دسته‌های عزاداری را به صورت زنده در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل بیان داشت: در این زمینه ویژه برنامه عشق مکتبی تا 13 محرم از ساعت 16:20، ویژه برنامه روز تاسوعا از ساعت 10 صبح روز شنبه، ویژه برنامه صبح عاشورا از ساعت 8:35 و برنامه عاشورا نیز از ساعت 17:30 با تهیه ‌کنندگی اصغر تقایی برای پخش آماده شده است.

مددی افزود: « کربلا قهرمان‌لاری» عنوان برنامه دیگری است که هر روز ساعت 20:55 به تهیه کنندگی رسول مهاجر پخش می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ برنامه‌هایی تحت عنوان عزاداری محلات و عزاداری سنتی و قدیمی اردبیل به ترتیب از ساعت 14:55 و 24:30 به صورت روزانه پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با اشاره به اینکه میز‌گردی نیز در همین ایام در روزهای زوج و از ساعت 17:55 از طریق شبکه رادیویی سبلان پخش می‌شود، ادامه داد: البته سایر برنامه‌های حوزه صدا نیز به فراخور این ایام حال و هوای معنوی دارد.

مددی در خصوص برنامه‌های حوزه سیما نیز ابراز داشت: با توجه به اینکه ویژگی خاص عزاداری اردبیل مربوط به حضور محلات ششگانه و شعبات آن است شبکه سبلان طبق سنوات گذشته به این امر مهم اهتمام داشته و در به تصویر کشیدن حضور عظیم مردمی که هر روز در خیابان‌ها و مساجد و معابر مشغول عزاداری هستند می‌پردازد.

این مسئول از جمله برنامه‌های این ایام را « حسین عاشیقلری » که هر شب از ساعت 22 به مدت 45 دقیقه به صورت زنده پخش می‌شود اعلام کرد و گفت: عزاداری بازار عنوان برنامه‌ای است که هر روز به مدت 40 دقیقه به تهیه کنندگی مهدی حبیب‌زاده و به صورت گزارش پرتابل پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل تاکید کرد: برنامه‌ای تحت عنوان عزاداری شهرستان‌ها به مدت 30 دقیقه و به صورت گزارشی از شهرستان‌های استان تهیه و پخش می‌شود و عزاداری حسینیه ثار‌الله اردبیل نیز بعد از خبر 23 پخش می‌شود.

 مددی در پایان سخنان خود همچنین از تولید و پخش ویژه برنامه عزاداری روستاییان در قالب « کند حیاتی » خبر داد و اذعان داشت: برنامه‌هایی همچون اجتماع عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده از شبکه سبلان پخش می‌شود که امیدواریم رضایت مخاطبان را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد