سرویس: اقتصادی
کد خبر: 163
|
20:52 - 1391/07/23
نسخه چاپی

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی با تولید کالاهای استاندارد

اقتصاد مقاومتی با تولید کالاهای استاندارد
عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی اعلام کرد: یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و خودکفایی، تولید محصولات با کیفیت و رعایت استانداردهای سختگیرانه در تولیدات صنعتی کشور است.

 

 

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی، ˈمحمدجواد اقدامیانˈ افزود: در حال حاضر شرایط سخت و نگران کننده ای بر فضای تولید کشور حاکم شده و بسیاری از صنایع نمی توانند مانند گذشته روال عادی فعالیت های خود را دنبال کنند، اما بدون شک با همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی و تلاش بیشتر صاحبان صنایع می توان از این گردنه های دشوار عبور کرد.

وی با اشاره به تجربیات مدیران صنایع کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: تولیدکنندگان داخلی باید برای حفظ بازار و مقابله با این شرایط سخت، خود را ملزم به رعایت تمام استانداردها دانسته و حتی با هدف افزایش رقابت پذیری و حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی ارتقای سطح کیفی تولیدات خود را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: در چنین شرایطی یک تولیدکننده به تنهایی نمی تواند تمام این اهداف را تحقق بخشد و چنانچه دستگاه های اجرایی با کمک هایی همچون ارائه تسهیلات مناسب، استمهال و یا تقسیط بدهی های آنان و رفع موانع دست و پا گیر پیش روی تولید، مسیر استانداردسازی تولیدات داخلی را هموار کنند به سرعت می توان اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

اقدامیان افزود: نظارت و ارزیابی صحیح عملکرد تولیدکنندگان و الزام آنها به رعایت استانداردهای ملی و بین المللی همواره یکی از مهمترین دغدغه ها در راستای رقابت پذیری جهانی تولیدات داخلی بوده و باید در بسیاری از این زمینه ها بازنگری صورت گیرد.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی افزود: وقتی سخن از اقتصاد مقاومتی به میان می آید دیگر نمی توان انتظار داشت که تولیدکنندگان داخلی بتوانند با کالاهای غیر استاندارد، بی کیفیت و ارزان قیمت خارجی رقابت کنند و حداقل برای واردات این کالاها باید استانداردهای سختگیرانه تری را لحاظ کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت ویستا بست با بیان اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی تامین حداقل انتظارات تولیدکنندگان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، افزود: چنانچه در شرایط کنونی به چالش های بخش تولید توجه نشود، نمی توان انتظار داشت که صنایع بتوانند در وضعیت حاکم بودن روابط غیرعادی تجاری دیگر کشورها علیه اقتصاد ایران، اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

اقدامیان با بیان اینکه ارائه تسهیلات مناسب و به موقع جان تازه ای به تولید داخلی می بخشد،افزود: صنعت پروفیل یو پی وی سی نیز یکی از صنایعی است که با این مشکلات مواجه است و به رغم آنکه بعضی از پروفیل های وارداتی فاقد کیفیت به هیچ وجه قابل رقابت با تولیدات داخلی نیست، اما واردات گسترده این کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد نوعی رقابت ناسالم در بازار داخلی ایجاد کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد