سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1635
|
11:04 - 1391/09/02
نسخه چاپی

پشت پرده ‌کنسرت گروه شیطان‌پرستی در دانشگاه تهران

پشت پرده ‌کنسرت گروه شیطان‌پرستی در دانشگاه تهران
وزیر ارشاد دولت نهم که در جمع دانشجویان دانشگاه قم حضور یافته بود دو بار از سوی این دانشجویان مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس، حضور صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد پیشین در بین دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم همراه با حاشیه بود.

مجری که برای برش زمان پرسش و پاسخ در پشت تریبون قرار گرفته بود گفت: برخی دانشجویان در پرسش‌های خود گزارش عملکرد دوران خدمت شما را در زمان تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد خواستار شده‌اند.

وی بدون هیچ ملاحظه‌ای پرسش‌های دانشجویان را قرائت کرد که یکی از این پرسش‌ها مربوط به زمان تصدی این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد بود.

پرسش مربوط به گروه شیطان‌پرستی بود که در یکی از تالارهای دانشگاه تهران به اجرای کنسرت پرداخت که چرایی رخداد این مسئله در زمان تصدی ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

صفار هرندی در پاسخ این پرسش بیان کرد: در سالنی از سالن‌های دانشگاه تهران گروه مفسده جوی موسیقی شیطان‌پرستی از آن برای برنامه خود استفاده کردند که از این مراسم توسط عوامل خودشان فیلمبرداری نیز صورت گرفت.

وی بیان کرد: در این فیلم مصاحبه‌ای از من به نمایش گذاشته شد که حمایت و مجوز برای ساخت این موسیقی پرسش شده بود که بنده هم پاسخ دادم ما حمایت نکردیم و مجوزی هم ندادیم.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از تحقیق مشخص شد که این سالن مربوط به دانشگاه تهران بوده و این گروه مفسده یک روز تعطیل با پرداخت مبلغی به نگهبان وارد یکی از سالن‌های دانشگاه شدند و نسبت به اجرای این برنامه اقدام کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همان زمان گفتیم این مسئله ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد ندارد و تمام فعالیت‌های داخل دانشگاه مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود ولی با این وجود این فیلم به صورت گسترده‌تر منتشر شد.

وی در ادامه به حادثه‌های فتنه گونه دوران انتخابات احمدی نژاد اشاره و ابراز کرد: فتنه محل آزمون بود که بسیاری از افراد در آن آزمون امتحان پس می‌دادند.

صفار هرندی تصریح کرد: مدعیان آن زمان یک بار از کلمه فتنه در بین سخنان خود استفاده نکردند و اشخاصی که بیشتر از آنان انتظار می‌‌رفت و مسائل به آنان مربوط می‌شد حتی برای یک بار از تعبیر فتنه در بین سخنان خود استفاده نکردند.

وی اضافه کرد: در این میان اشخاصی هم مانند بنده بودند که این مسائل ربطی به آنان نداشت ولی با وجود اینکه اخراج شده دولت بودم حس می‌کردم بازی رندانه ضد انقلابی علیه تمامیت انقلاب در کشور به راه افتاده است بنا بر این وظیفه خود دانستم در مجامع دانشجویی بروم و به آنان بگویم آقای احمدی نژاد در برخی شهرها و روستاها آرای بالای۹۰ درصد کسب کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: این امری بدیهی است که باید دیده شود شخص مقابل ۱۳میلیون رای بیشتر نیاورده و آقای احمدی نژاد ۲۴ میلیون رای کسب کرد.

وی افزود: تشخیص اینکه ۱۳ از ۲۴ بزرگتر است یا خیر مسئله دیگری است که باید برگردیم کلاس اول و از ابتدا به ریشه مسائل بپردازیم.

صفار هرندی در مورد عملکرد خود در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: من درست نمی‌دانم کسی به عملکرد خود نمره بدهد و دیگران باید قضاوت کنند.

*سئوال از رئیس جمهور با هیجانات کاذب همراه بود

وی در مورد اینکه مقام معظم رهبری خواستار توقف طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس شدند بیان کرد: قبل از اینکه رهبر بخواهد به صورت مستقیم این مسئله را مطرح کنند باید نمایندگان مجلس متوجه می‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: موضوعی که موجب هیجانات کاذب در جامعه شده و به مشکلات مردم در جامعه دامن بزند کار صحیحی نیست.

وی اضافه کرد: رهبری هنگامی که متوجه یک خطر بزرگ در جامعه بشوند در مسائل دخالت می‌کنند این هم از وظایف رهبر یک کشور است که جامعه را به سمت درست هدایت کند و جلوی گسترش انحرافات را بگیرد.

صفار هرندی در بخش پایانی سخنان خود در جواب دانشجویی که پرسیده بود چرا با جریان انحرافی مبارزه نکردید گفت: من در دورانی که در تصدی وزارت بودم به دلیل مبارزه با جریان انحرافی از دولت اخراج شدم.

در بخش دیگری از این مراسم در دو نوبت جداگانه از زحمات صفار هرندی به دلیل مبارزه با جریان انحرافی از سوی بسیج دانشجویی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد