سرویس: ورزشی
کد خبر: 167
|
14:17 - 1391/07/23
نسخه چاپی

فوتبال ایران با همدلی و وفاق می تواند نتایج درخشانی در جهان کسب کند

فوتبال ایران با همدلی و وفاق می تواند نتایج درخشانی در جهان کسب کند
رییس جمهوری ملی پوشان فوتبال کشورمان را به تقویت روحیه همدلی و وفاق و پرهیز از وارد شدن به حاشیه ها توصیه کرد و گفت: بدون تردید تیم ملی فوتبال ایران، توانمندی ها و ظرفیت های فراوانی دارد و می تواند با روحیه وفاق و همدلی حضور بسیار قدرتمندی در عرصه جهانی داشته و نتایج درخشانی را کسب کند.

سبلانه: به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ˈمحمود احمدی نژادˈ ظهر امروز (یکشنبه) در بازدید سر زده از اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه فوتبال پرجاذبه ترین ورزش دنیاست و دلیل این جذابیت آن است که این ورزش عین زندگی عادی انسان است، اظهار داشت: فوتبال دقیقاً مانند حیات انسان، نقطه آغاز و پایان دارد و نتیجه هر عملی در آن در همان لحظه مشخص می شود.

رییس جمهوری افزود: فوتبال یک فعالیت دسته جمعی است که همه باید با هم در آن تلاش کنند مانند یک ملت که باید در مسیر رسیدن به هدف خود به صورت دسته جمعی فعالیت کند؛ اعضای یک تیم فوتبال نیز اگر همکاری و وفاق نداشته باشند، نتیجه نخواهند گرفت.

احمدی نژاد با بیان اینکه در بازی فوتبال نیز همچون سایر کارهای بزرگ فراز و فرود وجود دارد، اظهار داشت: در فوتبال این برد و باخت نیست که اهمیت دارد بلکه مهم تلاش صحیح و دسته جمعی است و اگر مردم تلاش شما را ببینند حتی اگر در یک بازی نتیجه هم نگیرید، از شما ناراحت نخواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر چه نتیجه نگرفتن تیم ملی در یک بازی، باعث برخی ناراحتی ها و هیاهوها می شود اما شما به عنوان اعضای تیم ملی فوتبال باید مصرانه تلاش کنید و روی حرف هایی که برخی ها می زنند یا هیاهو می کنند، تمرکز نکنید.

رییس جمهوری مطالب برخی رسانه ها مبنی بر حرفه ای نشدن ورزش کشور را یادآور شد و خاطر نشان کرد: امروز ورزش کشورمان در حال حرفه ای شدن است و باید توجه داشت که نباید در میانه راه با جنجال و هیاهو کار را متوقف کرد بلکه باید در پایان هر دوره تلاش، نتایج آن را مورد ارزیابی قرار داد و در مسیر رشد و پیشرفت، مشکلات را برطرف کرد ضمن اینکه نباید انتقادها از روی غرض ورزی و از سر مواضع شخصی باشد.

وی با تأکید بر اینکه بنده به نوبه خود بسیار به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان از گروه خود به جام جهانی و حتی اول شدن در این گروه امیدوار هستم، خاطر نشان کرد: بدون تردید هر جا و در هر سطحی که خودتان را در آن بسنجید در همان سطح قرار خواهید گرفت؛ اگر سطح خود را در تراز جهانی ببینید، بدون شک جهانی خواهید شد.

احمدی نژاد اظهار داشت: باور من این است که تیم ملی فوتبال ایران در تراز جهانی قرار دارد و استعدادها و توان فوتبال ملی ما بین المللی است و معتقدم تیم ملی فوتبال ایران که به لحاظ سابقه از رشته هایی همچون والیبال با سابقه تر است می تواند حضور بسیار قدرتمندی در عرصه جهانی داشته باشد و این نیازمند آن است که شما سطح خود را جهانی ببینید و اگر اینگونه به استعدادها و توان خود نگاه کنید و این روحیه را در خودتان ایجاد و تقویت کنید، امکانات و لوازم آن نیز فراهم خواهد شد.

رییس جمهوری با یادآوری اینکه امروز دانشمندان جوان ایران با باور به توانمندی های خود به سطح اول علمی دنیا رسیده اند، تصریح کرد: در هر جایگاهی که خود را در تراز جهانی باور کردیم به آن جایگاه رسیده ایم، بر این باور هستم شما نیز از فوتبالیست های دیگر جهان هیچ چیزی کم ندارید و به آینده تلاش های شما به ویژه در رقابت های مقدماتی جام جهانی بسیار امیدوار هستم.

احمدی نژاد همچنین با تشکر از تلاش های دلسوزانه مربی تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: آقای کی روش جزو مربیان خوب دنیاست و من برای موفقیت جمعی ایشان و تیم ملی فوتبال ایران دعا می کنم.

رییس جمهوری با تأکید از ضرورت پرهیز از حاشیه های بی ارزش گفت: اگر فوتبالیست بودم حتماً اخبار رسانه ها را دنبال نمی کردم و با خیال راحت کار و زندگی ام را انجام می دهم؛ چنانچه امروز در عرصه سیاست همین کار را دنبال می کنم و اجازه نمی دهم عده ای با استفاده از رسانه ها برنامه زندگی و کارم را به خواست خود تنظیم کنند.

احمدی نژاد اظهار داشت: مطمئنم اگر حاشیه ها کنترل شود با همین جوانانی که امروز در فوتبال ایران حضور دارند، می توانیم این رشته ورزشی را به سرعت ارتقا دهیم.



*** خوشحالی ملت ایران بزرگترین پاداش برای تیم ملی فوتبال کشورمان است

رییس جمهوری در این بازدید همچنین گفت وگوی کوتاهی با خبرنگاران حاضر در اردوی تیم ملی داشت که هدف از حضور خود در اردوی تیم ملی فوتبال را تقویت روحیه همدلی بین فوتبالیست های ملی کشورمان عنوان کرد و گفت: خوشحالی ملت ایران بزرگترین پاداش برای تیم ملی فوتبال کشورمان است.

احمدی نژاد درباره مصاحبه چندی قبل خود درباره شرایط نامساعد رسانه ای تیم ملی فوتبال تصریح کرد: معتقدم تیم ملی باید در حال حاضر از آرامش برخوردار باشد و نباید در میانه راه علیه آنها هجمه شود.

وی ادامه داد: فوتبالیست های ملی کشورمان جوانان همین آب و خاک هستند و شرایطی که در اثر هجمه رسانه ای سنگین ایجاد شده بود، سیاستمداران کهنه کار را نیز مستاصل می کرد در حالی که همه باید کمک کنیم تا شرایطی فراهم شود که فوتبالیست های تیم ملی بتوانند شایستگی های خود را در میدان عمل به نمایش بگذارند.

رییس جمهوری تأکید کرد: این جوانان، بچه های خود ما هستند و باید همانگونه که با بچه های خودمان در شرایط مختلف مواجه می شویم و رفتار می کنیم، با آنها نیز به همان شکل رفتار کنیم؛ باید اجازه دهیم این مقطع تمام شود و اگر نتیجه حاصل نشد یک ارزیابی عالمانه از دلایل عدم توفیق انجام دهیم و به رفع اشکالات کمک کنیم.



*** نکونام: حمایت رییس جمهوری بعد از شکست از لبنان به موقع و عالی بود

در ابتدای این دیدار، ˈجواد نکونامˈ کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: هیچ یک از ما خواهان نتیجه ای که در مقابل تیم ملی فوتبال لبنان حاصل شد، نبودیم اما بی رحمانه مورد انتقاد قرار گرفتیم و واقعاً اذیت شدیم ولی حمایت جنابعالی در آن مقطع به موقع و عالی بود و امیدوارم در شرایط حساس فعلی نیز با تکیه بر همت ملی و انگیزه مضاعفی که ایجاد شده است، بتوانیم بازی های خوبی انجام دهیم و نتیجه مطلوب را بگیریم.

ˈکارلوس کی روشˈ سرمربی تیم ملی نیز با بیان اینکه قلباً از حضور و حمایت های جنابعالی قدردانی می کنم، اظهار داشت: بسیار تشکر می کنم که شرایط تیم ملی فوتبال و فراز و فرودهای آن را درک و از ما حمایت کردید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: در فوتبال نمی توان درباره نتیجه بازی ها وعده قطعی داد اما به شما قول می دهم که همه اعضای تیم ملی، تمام توان خود را برای موفق شدن و کسب نتایج خوب، با حمایت های طرفداران و جنابعالی بکار خواهند گرفت.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد