سرویس: استانی
کد خبر: 1766
|
10:21 - 1391/09/06
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

ثبت مشترک سبلان و سهند شایعه است

ثبت مشترک سبلان و سهند شایعه است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ثبت جهانی دو اثر طبیعی سبلان و سهند به صورت مشترک شایعه است چرا که ما در تلاش هستیم سبلان را به صورت مستقل به ثبت جهانی برسانیم.

یه گزارش سبلانه بهروز ندایی در گفت‌وگو با خبرنگارفارسدر اردبیل اظهار داشت: در این زمینه تحقیقات و بررسی‌ها و همچنین جمع‌آوری تمام اسناد و مدارک در دست اقدام است و قرار نیست کوه سبلان به صورت مشترک بین اردبیل و آذربایجان ثبت جهانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: در تلاش هستیم با جمع‌آوری اطلاعات تا پایان امسال پرونده ثبت جهانی سبلان را برای اولویت‌بندی کشوری در اختیار مسئولان قرار دهیم تا بستر و زمینه ثبت جهانی کوه سبلان به عنوان یک اثر طبیعی و اکوتوریسم در سال‌های آینده فراهم آید.

حضور 1.5 گردشگر در تعطیلات تاسوعا و عاشورا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه سخنان خود به حضور 1.5 میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: علاوه بر استان‌های مختلف از کشورهای همسایه نیز در مراسم عزاداری گسترده و ارزشمند اردبیلی‌ها میهمانانی داشتیم که سعی کردند از حال و هوای معنوی اردبیل در این ایام استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: بیشتر این مسافران در اردبیل، سرعین و مناطق همجوار حضور یافته و علاوه بر شرکت در مراسمات معنوی زمینه و بستری برای استفاده از منابع طبیعی و آبگرم‌ها نیز در سرعین برای آنها فراهم شد.

ندایی با بیان اینکه در هشت ماه امسال حدود 7.5 گردشگر به استان اردبیل سفر کردند، افزود: در 200 مرکز اقامتی و پذیرایی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه معلم و مهمانسراهای دولتی پذیرای حجم زیادی از مسافران و گردشگران بودیم.

وی یادآور شد: در چهار ماه پایانی سال هم در سرعین و هم جنوب استان تورهای گردشگری زمستانی به همراه جشنواره‌های متعدد راه‌اندازی می‌شود تا بستر و زمینه برای حضور شایسته مسافران و گردشگران فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان سال تعداد گردشگران ورودی به این استان به 8.5 میلیون نفر برسد که یک رکورد بی‌سابقه  در تاریخ این استان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد