سرویس: استانی
کد خبر: 1844
|
09:09 - 1391/09/08
نسخه چاپی

مجلس ابزاری برای مجاب کردن دولت جهت تحویل به موقع بودجه ندارد

مجلس ابزاری برای مجاب کردن دولت جهت تحویل به موقع بودجه ندارد
سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مجلس ابزار قانونی برای مجاب کردن دولت برای تقدیم لایحه بودجه سالانه را در موعد مقرر ندارد.

به گزارش سبلانه، کمال‌الدین پیرمؤذن در آستانه روز مجلس امروز در گفت‌وگو با خبرنگارفارسدر اردبیل، اظهار داشت: چندین بار به دولت و رئیس جمهور تذکر دادیم تا آخر آذرماه لایحه بودجه سال 92 را به عنوان آخرین سال حاکمیت دولت دهم تقدیم مجلس کند تا بتوانیم به موقع و سر موعد مقرر بودجه را به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دهیم و نیمه دوم اسفند برای اجرا به دولت ابلاغ کنیم.

وی تصریح کرد: در یک رسم نامبارک در سال‌های گذشته دولت در ارائه لایحه بودجه سالانه با تأخیرهای چند ماهه روبه‌رو بوده که این امر سبب شده تا مجلس نتواند قبل از پایان سال لایحه بودجه را مورد بررسی دقیق قرار دهد و طولانی شدن بررسی و ابلاغ آن به دولت سبب شده تا کشور عملاً سه چهار ماه از لحاظ بودجه‌ای بلاتکلیف بماند.

پیرمؤذن با انتقاد شدید از این رویه دولت خاطرنشان کرد: این رویه غلط را باید اصلاح کنیم و ما با ابزارها و شیوه‌های مختلف سعی می‌کنیم دولت را مجاب کنیم تا در موعد مقرر و حداقل با تأخیری یک هفته‌ای بعد از آذرماه لایحه بودجه را تقدیم کنند تا فرصت کار کارشناسی برای مجلس فراهم آید و نمایندگان بتوانند در کمیسیون‌های مختلف روی ارقام بودجه چکش کاری کنند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: قطعاً مجلس برای بررسی دقیق لایحه بودجه به فرصت و زمانی مناسب نیاز دارد تا بتواند اهداف و سیاست‌گذاری‌ها را منطبق بر برنامه پنجم در بودجه سالانه لحاظ کند که در این زمینه امیدواریم انحرافات سال‌های گشته در این باب به حداقل برسد.

وی به آمادگی نمایندگان مجلس برای بررسی هر چه سریع‌تر لایحه بودجه سالانه اشاره کرد و ادامه داد: بعد از بحث‌های کارشناسی در کمیسیون‌های مختلف سعی می‌کنیم در کمیسیون تلفیق که نمایندگانی از این استان نیز حاضر می‌شوند بودجه سال آینده با هدف‌گذاری درست در تنظیم روابط اقتصادی صحیح عادلانه و کم تنش بسته شده و در اختیار دولت برای اجرای دقیق قرار بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بیان داشت: در کنار این اولویت، مجلس شورای اسلامی به عنوان اصلی‌ترین قانون سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین در تلاش است تا قوانینی مفید به حال مردم تدوین و طراحی کند تا بتواند این قوانین ضامن اجرای دقیق و مطابق با مصوبه مجلس باشد.

پیرمؤذن با انتقاد از برخی تک‌روی‌ها در گذشته از سوی دولت گفت: اینکه دولت بخواهد بودجه سال آینده را هر جور دلخواهش باشد، تنظیم کند و آن را به صورت ناقص اجرایی و عملیاتی کند مورد قبول و پسند نیست و ما قطعاً با برخی زمینه‌های انحرافی در این باب برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد