سرویس: سیاسی
کد خبر: 1856
|
10:23 - 1391/09/08
نسخه چاپی

وقتی اصغر فرهادی در کنار قاتلان کودکان غزه، متفکر می‌شود!

وقتی اصغر فرهادی در کنار قاتلان کودکان غزه، متفکر می‌شود!
مجله فارین پالیسی در مطلب اخیر خود اقدام به معرفی نام 100 متفکر برتر جهان کرد که قرار گرفتن نام برخی چهره ها ...
به گزارش سبلانه، مجله فارین پالیسی در وبسایت اینترنتی خود اقدام به معرفی صد متفکر برتر جهان در زمینه های مختلفی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کرد.
 
بنابر این گزارش، معرفی چهره های برتر و شاخص هر سال توسط رسانه های مختلف در سطح جهان موضوعی همیشگی بوده اما در این میان نیز برخی رسانه ها نظیر نیویورک تایمز و فارین پالیسی به صورت جهت دارتری افراد مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
 
با نگاهی به فهرست منتشر شده از سوی فارین پالیسی به اسامی مختلفی بر می خوریم.
 
نفر اول از این لیست خانم آنگ سان سو کی، از به اصطلاح فعالان حقوق بشر میانمار و فرد مورد حمایت آمریکا است، وی که همواره از سوی رسانه های غربی به عنوان بانوی صلح نامیده می شود در فجایع میانمار و کشتار مسلمانان در این کشور هیچ موضع جدی اتخاذ نکرد.
 
پس از وی اسامی افرادی نظیر بیل و هیلاری کلینتون، رئیس جمهور سابق و وزیر امور خارجه آمریکا دیده می شود، نفر هفتم از این لیست نیز اوباما، رئیس جمهور آمریکا است که در زمره متفکران قرار گرفته است البته هنوز هم موضوع اعطای جایزه صلح نوبل به رئیس جمهور آمریکا از سوی بسیاری از نهادهای حقوق بشری زیر سوال می رود.
 
بنا بر این گزارش، البته این لیست اسامی دیگری را نیز در خود جای داده است، شماره های بعدی این لیست به ایهود باراک، وزیر جنگ تازه استعفا داده رژیم صهیونیستی، نتانیاهو، نخست وزیر و مئیر داگان، رئیس سابق موساد اختصاص دارد، جای این سوال وجود دارد که چطور پس از تنها 5 روز از کشتار وحشیانه کودکان در غزه این چهره ها به عنوان منتفکر مورد تجلیل قرار می گیرند.
 
در ادامه این لیست اردوغان و وزیر خارجه اش هم به عنوان منتفکر معرفی می شوند و بعد از آنها چهره ای که به عقاید یک میلیارد مسلمان توهین کرده هم یک متفکر به حساب می آید، سلمان رشدی البته همیشه در مقاطع مختلف توسط برخی مقامات اروپایی و آمریکایی مورد تجلیل قرار گرفته بود.
 
نام کاندولیزا رایس و امیر قطر هم در لیست 100 نفره فارین پالیسی دیده می شوند این در حالی است که چندی پیش خبر ترور رهبران فلسطینی با کمک اشیاء اهدایی امیر قطر به آنها که به ردیاب مجهز بوده دهان به دهان می چرخد ولی این مجله ترجیح داده معیارهای خود را در نظر بگیرد تا واقعیت.
 
البته نفر 75 این لیست هم یک ایرانی است این مجله برای قرار دادن نام اصغر فرهادی در این لیست دلیل جالبی می تراشد، نویسنده دلیل قرار گرفتن وی در این لیست را مخالفت با رهبر ایران خوانده و به همین دلیل فرهادی را تمجید می کند.
 
حال باید دید برخی از دوستان در داخل کشور ترجیح می دهند افتخاری! اینچنین، آنهم در کنار کودک کشانی نظیر نتانیاهو و باراک نصیبشان شود و یا ترجیح می دهند در برابر قرار گرفتن اسمشان در کنار نام توهین کننده به پیامبر (ص) موضع درخوری بگیرند؟
 
منبع :خبرگزاریدانشجو
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد