سرویس: سیاسی
کد خبر: 188
|
07:42 - 1391/07/24
نسخه چاپی

سفیر ایران خواستار توسعه همکاری ها با کره جنوبی شد

سفیر ایران خواستار توسعه همکاری ها با کره جنوبی شد
سفیر جمهوری ایران در کره جنوبی در نشست اساتید و محققین دانشگاهی خواستار کشف زمینه های تازه برای توسعه همکاری های دو کشور شد.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، نشست اساتید و محقیق دانشگاهی عصر یکشنبه با مشارکت دانشگاه هانیانگ سئول به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین تهران - سئول برگزار شد.

در این نشست روابط ایران و کره جنوبی از جنبه های تاریخی ، فرهنگی و هنری مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران طی سخنانی هدف از اجرای برنامه های فرهنگی را تعمیق روابط دوجانبه و ارتقاء وجهه ایران نزد افکار عمومی کره دانست وخاطر نشان کرد: از این فرصت باید برای کشف زمینه های تازه همکاری و همچنین توسعه مناسبات موجود بهره برداری نمود.

ˈ احمد معصومی فرˈ به زمینه های تاریخی روابط دو کشور از جمله در عرصه مناسبات اقتصادی و تجاری اشاره و ابراز امید کرد که در آینده از طریق تقویت تجارت و سرمایه گذاری در پروژه های مختلف و توسعه مبادلات فرهنگی و علمی و مراودات مردمی، دو ملت ایران و کره شاهد مستحکم تر شدن همکاری در همه زمینه های مورد علاقه در عرصه های منطقه ای و بین المللی باشند.

در ادامه این نشست، دکتر ˈلی هی سو ˈ استاد دانشگاه هانیانگ سخنانی تحت عنوان ˈروابط تاریخی و فرهنگی بین ایران و شبه جزیره کرهˈ بیان کرد.

وی به بررسی روابط ایران و کره جنوبی در دوران قبل و بعد از اسلام پرداخت و در پایان نتیجه گیری کرد که مردم ایران و فرهنگ آنان در طول تاریخ نقش مهمی در فراهم کردن زمینه آشنایی مردم کره با دستاوردهای علمی و دانشگاهی جهان اسلام ایفا کرده اند.

وی افزود: فناوری و فلسفه کره نیز از طریق جاده ابریشم در مناطق تحت حکمرانی ایران نفوذ پیدا کرده است.

ˈجون این-پیونگˈ ، استاد ممتاز دانشگاه ˈچونگانگˈ کره نیز سخنانی تحت عنوان ˈمبادلات موسیقایی در کره و ایران باستانˈ بیان کرد.

ˈمیثم موحد فرˈ، رئیس بنیاد فردوسی در سخنرانی خود به معرفی شاهنامه فردوسی و تاثیر آن بر زبان فارسی و ادبیات جهان پرداخت.

به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی برنامه های متنوعی در ماه اکتبر با سازماندهی سفارت کشورمان و برخی از نهادهای کره در مراکز فرهنگی و دانشگاهی این کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد