سرویس: اجتماعی
کد خبر: 189
|
11:23 - 1391/07/24
نسخه چاپی

چرا جوانان به «ازدواج آسان» تن نمی‌دهند؟

 چرا جوانان به «ازدواج آسان» تن نمی‌دهند؟
چرا سن ازدواج در کشورمان بالا رفته و جوانان به ازدواج تن نمی‌دهند؟ مسائل مالی، اشتغال، مسکن، معضلات فرهنگی از مهمترین مشکلات پیش روی جوانان برای ازدواج هستند. نظر خود را درباره «ازدواج آسان» و راه‌های اشاعه آن ـ که کلیدواژه مسئولان در این زمینه شده ـ با ما در میان بگذارید؛ این خبر با دیدگاه‌های شما کامل می‌شود.

به گزارش سبلانه به نقل از تابناک، در تقویم ملی ما، ۲۶ مهر ماه امسال، روز ملی ازدواج نامگذاری شده است؛ سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) که قرار بود ازدواج ساده‌شان، به مانند همه زندگی‌شان، سرمشق و الگویی باشد برای ما جوانان برای زندگی؛ ماجرایی که این سال‌ها از آن به عنوان یک معضل اجتماعی یاد می‌کنند.

آمار‌ها در سال‌های اخیر می‌گوید که سن ازدواج در کشور بالا رفته و نسل جوان بر‌ای تشکیل خانواده و آغاز زندگی میل چندانی ندارد. بی‌گمان، معضلات مالی و اقتصادی، یکی از مهمترین دلایل و مشکلات پیش روی جوانان در راه زندگی است؛ اما آیا این همه مسأله است؟

مشکلات مالی در صف نخست مشکل‌ها

از هم اکنون می‌توان حدس زد که بخش بسیاری از پاسخ‌ها سمت و سوی اقتصادی به خود بگیرند. گرانی‌ها، مشکل مسکن و بیکاری سه سد بزرگ پیش روی جوانان در این راه است؛ اما اگر نخواهیم همه مشکلات را به گردن مسائل مالی بیندازیم، آیا عوامل دیگری هم در بالا رفتن سن ازدواج در جامعه کارآيی دارند؟

* آیا بر این باورید که افول اخلاقیات در جامعه نیز یکی از عوامل بازدارنده نسبت به ازدواج است؟

در این باره باید گفت که برخی بر این باورند که افزون بر مسائل مادی ـ که گریبان‌گیر بخش بزرگی از جامعه است ـ مسائل و مشکلات فرهنگی نیز در بالا رفتن سن ازدواج کارآمد است.

* اکنون می‌پرسیم که دیدگاه شما در این باره چیست؟ آیا افول اخلاقیات در اجتماع هم یکی از عوامل بازدارنده جوانان به ازدواج است؟

* تا چه اندازه حاضرید زندگی خود را ساده آغاز کنید؟

افزون بر این عوامل، برخی دیگر زیاده‌خواهی و تجملاتی بودن آیین و سنن آغاز یک زندگی را یکی دیگر از عوامل بازدارنده برای شروع یک زندگی می‌دانند؛ چنان که برگزاری جشن‌های پر طمطراق در آغاز زندگی، هزینه اولیه سنگینی را به جوانان تحمیل می‌کند که بعضا باعث می‌شود، عطای آن را به لقایش ببخشند.

حال با فرض این که شما از نظر مالی توانایی اداره یک زندگی را داشته باشید، تا چه اندازه حاضرید برای آغاز زندگی‌تان هزینه کنید؟ چه میزان حاضرید از سنت‌های دست و پا گیر چشم بپوشید و زندگی آسانی را در پیش گیرید؟

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد