سرویس: اجتماعی
کد خبر: 197
|
08:44 - 1391/07/24
نسخه چاپی

هووي 17ساله عامل طلاق زن شيرازي امير قطر

 هووي 17ساله عامل طلاق زن شيرازي امير قطر
در پي ازدواج امير قطر با يک دختر 17 ساله، شيخه "موزه" سوگلي شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، از همسرش جدا شد و به آمريکا گريخت.

به گزارش سبلانه به نقل از مشرق، منابع آگاه از تیره‌شدن روابط "شیخه موزه بنت ناصر"، همسر دردانه امیر قطر که نفوذ بسیاری چه در شخص وی و چه در امور مملکتی این شیخ‌نشین حاشیه جنوب خلیج فارس داشت، خبر می‌دهند.

گویا اختلافات شیخ حمد و شیخه موزه به حدی عمیق شده که میانجی‌گری برخی از شیخ‌های حوزه خلیج فارس برای قانع‌کردن شیخه موزه براي بازگشت به کاخ شیخ حمد و رضايت‌دادن به ازدواج امیر قطر با یک زن دیگر راه به جایی نبرده است.

روزنامه لبنانی الدیار نوشت که شیخه موزه تأکید کرده که قصر شیخ حمد باید تنها یک همسر را به خود ببیند و آن هم خود اوست.

شیخه موزه تصمیم گرفته بودجه‌ای بالغ بر هفت میلیارد دلار از امیر قطر دریافت کند که آن را برای انجام کارهای پرورشی و تربیتی در اختیارش گذاشته بود و سپس کاخ امیر را ترک کند تا بدین ترتیب شیخ حمد زندگي مشترک جديد خود را با همسر جدیدی که برای خود انتخاب کرده و گفته می‌شود تنها 17 سال دارد آغاز کند.

شیخه موزه پس از ترک کاخ شیخ حمد، با هواپیمای اختصاصی خود راهی آمریکا خواهد شد تا مدتی را در ایالت کالیفورنیا در کاخ یکی از بازرگانان قطری که از دوستان شیخ حمد است، سپری کند.

گفته مي‌شود شیخه موزه بر جدایی از شیخ حمد پافشاری می‌کند و در این ارتباط برای منصرف‌کردن وی از این اقدام حتی فتواهای دینی و مذهبی شیوخ سلفی نیز پای به میان گذاشته‌اند.

"«موزه بنت ناصر المسند" دومین همسر از سه همسر امیر قطر «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» است. او خود را یکی از مدافعان سرسخت حقوق زنان معرفی می‌کند و فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی است.

برخی معتقدند که شیخه موزه ایرانی الاصل و اهل شیراز است و اسم واقعی‌اش زهره صادقی است.

شیخه موزه درسال 1999 در لندن با امیر قطر ازدواج کرد و دارای یک پسر و یک دختر می‌باشد. اولین آشنایی او با حاکم قطر به میهمانی افطاری بازمی‌گردد که پدر امیر کنونی قطر در قصر خود تدارک دیده بود.

موزه بنت ناصر المسند اولین زن از خاندان سلطنتی است که مناصب حکومتی دارد، او تابوهایی که در بین عرب‌ها در مورد زنان وجود داشت را شکست به طوری که نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه و پیشرفته و رئیس بنیاد آموزش و علوم وتوسعه جامعه قطر شد.

تنها چند سال پس از ورود این زن متفاوت به خانواده سلطنتی برحسب اتفاق! شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، همسر موزه بنت مسند در یک کودتای آرام و بدون خونریزی پدر از قدرت کنار زده و بر تخت سلطنت می‌نشیند.

برخی معتقدند که برتخت نشستن امیر قطر موجب شد تا ملکه قطر بتواند توانایی‌های خود را به عنوان یک همسر متفاوت درعرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی به نمایش بگذارد.

شیخه "موزه بنت ناصر المسند" نفوذ بسیاری در امیر قطر داشت و اثرگذاری او بر وقایع اين کشور بر قطري‌ها پوشیده نبود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد