سرویس: استانی
کد خبر: 214
|
11:09 - 1391/07/24
نسخه چاپی

اردبیل 4 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کرده است

اردبیل 4 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کرده است
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل با داشتن ویژگی‌های ممتاز در تولید محصولات زراعی و باغی بیش از 4 میلیون تن محصول متنوع تولید و روانه بازار مصرف کرده است.

به گزارش سبلانه اصغر پرتوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل جایگاه خاص و ممتازی در تولید محصولات دارد به طوری که در این استان با تولید 3.5 تا 4 میلیون تن محصول در سال زمینه صادرات و فروش محصولات به استان‌های دیگر و حتی کشورهای همسایه وجود دارد.

وی بیان داشت: از 783 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی این استان 22 هزار هکتار آبی و 526 هزار هکتار دیم است و در این استان بیش از 36 هزار هکتار نیز باغات مثمر وجود دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کر: به فضل الهی با بارش‌های مناسب و پراکندگی خوب آن شاهد تولید 4 میلیون تن محصولات زراعی، دامی و باغی در استان بودیم در حالی که سال گذشته این رقم حدود 3 میلیون و 600 هزار تن بود.

پرتوی با بیان اینکه استان اردبیل قادر است چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین کند، افزود: امسال 120 هزار تن افزایش تولید محصولات را در اردبیل شاهد هستیم.

این مسئول بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم استان اردبیل در محصولات کشاورزی به شش درصد افزایش خواهد یافت که امیدواریم این تلاش و هدف‌گذاری به ثمر بنشیند.

وی یادآور شد: طبق برنامه پنج ساله قرار است سهم استان از تولیدات بخش کشاورزی در سطح کشور به 10 درصد ارتقا یابد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: ما در اکثر محصولات زراعی، باغی و دامی مازاد بر نیاز استان تولید می‌کنیم که بخشی از آنها نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل رقم نهایی تولید گندم در این استان را 750 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته که از لحاظ کیفیت نیز مطلوب به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد