سرویس: استانی
کد خبر: 218
|
11:21 - 1391/07/24
نسخه چاپی

سه هزار زوج متقاضی طلاق صلح و سازش کردند

سه هزار زوج متقاضی طلاق صلح و سازش کردند
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: حدود سه هزار پرونده پیش از صدور حکم به طلاق، منجر به صلح و سازش شده است.

سبلانه: به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل ، خدیجه جعفری اصل به طرح سازش خانواده اشاره کرد و افزود:این طرح توسط دادگستری و به پیشنهاد دفتر امور بانوان و خانواده در سال گذشته از محل اعتبارات استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و 500 میلیون ریال به دادگستری کل استان برای اجرای این طرح پرداخت شده است، افزود: اجرای این طرح در صورت تامین اعتبار و عنایت مسئولان برای سال جاری نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری جلساتی پس از ایراد خطبه های نماز جمعه در شهرستان ها به منظور تاکید بر موضوع خانواده و ازدواج آسان و پایدار، بیان کرد: در این خصوص طرح های تشکیل و تحکیم و طرح ملی رحمت، آیین زندگی متعالی و مشاوره های تخصصی پیش از ازدواج از دیگر برنامه های دفتر بانوان و خانواده است.

وی به تشکیل هشت اتاق فکر با محوریت کاهش آسیب های خانواده، بهزیستی با ریاست دادگستری در مرکز امور بانوان و خانواده اشاره کرد و گفت: دفتر امور بانوان و خانواده انجام مشاوره های تخصصی در سه محور پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج با عنوان تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و ازدواج آسان را پیشنهاد کرده است.

جعفری اصل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیش از معرفی زوج ها برای دریافت وام های ازدواج، تمامی زوج های جوان برای مشاوره و آموزش تخصصی پیش از ازدواج و آموزش مهارت های زندگی به مراکز مشاوره معرفی می شوند، که پیشنهاد می کنیم این عملکرد در دیگر استان ها نیز اجرا شود.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد