سرویس: استانی
کد خبر: 228
|
12:24 - 1391/07/25
نسخه چاپی

اردبیلی‌ها به دیدار رهبری می‌روند

اردبیلی‌ها به دیدار رهبری می‌روند
عضو فراکسیون رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی از دیدار اهالی استان اردبیل با مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش سبلانه، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار است با هماهنگی‌های صورت گرفته با دفتر مقام معظم رهبری در یک روز مشخص قبل از ماه محرم اهالی استان اردبیل با مقام معظم رهبری دیدار و ملاقات داشته باشند.

ماده 215 احداث کمپ‌های تیم ملی در سرعین اخذ شده است

منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود به نشست با وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: در این نشست ظرفیت‌های ورزش استان و ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی، ارزشی برای جوانان را یادآور شدیم و از وزیر ورزش و جوانان موافقت لازم را برای احداث خانه وزنه‌برداری در اردبیل گرفته‌ایم که در سفر قریب‌الوقوع عباسی این خانه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از اخذ مجوز 215 برای احداث کمپ تیم ملی در سرعین خبر داد و گفت: قرار است با احداث این کمپ تیم‌های داخلی و خارجی از موقعیت و برجستگی‌های سرعین استفاده کنند.

حقیقت‌پور با اشاره به مجوزهای اولیه صادر شده برای توسعه اردبیل ابراز داشت: در این بین توسعه همه جانبه سرعین درخواست شده است که با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته قرار است طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی متعدد اجرایی و عملیاتی شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: گروه ویژه‌ای از دفتر ریاست جمهوری قرار است توانمندی‌های سرعین را برای توسعه همه جانبه این شهر با نگاه بین‌المللی مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند تا با یک مدیریت بین‌المللی بتوانیم سالانه 10 میلیون گردشگر را میزبان باشیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: از رئیس جمهور برای روستاهای آسیب‌ دیده در زلزله سال 75 در شهرهای نیر و سرعین مجوز لازم گرفته شده است، تا ضمن بخشودگی جرایم دیر کرد رقم 17 میلیارد تومان برای توسعه این مناطق هزینه شود.

وی بیان داشت: در بخش کشاورزی نیز 2 میلیارد تومان برای توسعه آب مورد نیاز کشاورزان و روستاییان و 3 میلیارد تومان نیز برای برق‌رسانی به روستاها اخذ شده است.

حقیقت‌پور در مورد محصول سیب‌زمینی به عنوان تولید انبوه دشت اردبیل گفت: برای افزایش قیمت سیب‌ زمینی و تنظیم بازار آن با هماهنگی استان‌های سیب ‌زمینی‌خیز سعی کردیم تا مشکلات کشاورزان و سیب زمینی‌کاران را برطرف کنیم.

این نماینده مجلس به نشست خود با وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: با موافقت وزیر نیرو قرار است کمیته‌ای برای تخصیص منابع آب از قزل‌اوزن و کیفیت انتقال آب از این حوزه آبریز به دشت اردبیل با اولویت خلخال و کوثر شکل بگیرد تا به سرعت عملیات انتقال و بهره‌برداری انجام گیرد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: بودجه لازم برای تکمیل سد عنبران، توسعه انرژی بادی و همچنین برنامه‌های اجرایی در مهار آب‌های سطحی در اولویت پیگیری‌ها و کسب مجوزهای لازم بوده که ما در 110 روز تلاش خود در مسند نمایندگی به کار گرفتیم تا این اهداف به ثمر بنشیند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد