سرویس: اقتصادی
کد خبر: 345
|
16:57 - 1391/07/25
نسخه چاپی

جلوگیری از خام‌فروشی تدبیری مناسب در تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی جلوگیری از خام فروشی محصولات را تدبیری مناسب در رسیدن به اقتصاد مقاومتی حقیقی توصیف کرد.

 

علی داودزاده در حاشیه همایش تجلیل از کارآفرینان و تولیدکنندگان نمونه و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: باید در نهایت ظرفیت از خام فروشی جلوگیری کرد و با تبدیل آن به فرآوری جدید هم میزان صادرات را افزایش داد و هم زمینه اشتغال را فراهم کرد.

این استاد دانشگاه توجه به روستاها را به عنوان یک دژ مستحکم در مقابله با تهدیدهای استکبار با هدف تولید و اقتصاد شکوفا ضروری اعلام کرد و افزود: احیای اقتصاد مقاومتی در گرو ارتباط دادن بخش‌های مختلف اقتصاد دولتی، تعاونی و بخش خصوصی است که در این پیوند نباید رابطه دانشگاه با صنعت دچار خدشه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی تولید ضربتی محصول و کالا را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: ما با تولید محصولاتی همچون دانه‌های روغنی می‌توانیم به استقلال اقتصادی کشور کمک کنیم.

این استاد دانشگاه ضرورت اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی را نیز یادآور شد و ابراز داشت: بیش از یک میلیون مسکن خالی در تهران وجود دارد که باید با اخذ مالیات‌های سنگین این واحدها را وارد چرخه بهره‌برداری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع اقتصاد سلامت را خاطرنشان کرد و افزود: ضرورت دارد با شیوه و اصلاح رفتار اجتماعی و انفرادی از تغذیه نامناسب خودداری کنیم و سلامت حقیقی را به جامعه برگردانیم.

داودزاده در ادامه مدعی شد اکثر چای‌های وارداتی به کشورمان حاوی مواد مخدر است که اگر به ماهیت آن توجه کنیم در پشت پرده واردات چای صهیونیسم زبون شیطنت می‌کند تا ایرانی‌ها به چای و مصرف آن اعتیاد پیدا کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی بیان داشت: چای‌های وارداتی بیش از 22 نوع بیماری تولید کرده و سلامت را به خطر می‌اندازد در حالی که می‌توان به جای آن از گیاهان دارویی استفاده کرد.

وی راز و رمز عمر طولانی اجداد ایرانی را توجه به تغذیه سالم بیان کرد و گفت: سوءرفتار اجتماعی و اقتصادی و نوع تغذیه عمر را کاهش می‌دهد و در یک فرهنگ غلط تغذیه نسل امروز گرایش به خوردن غذاهای آماده نظیر پیتزا و کالباس دارند که بیشتر آنها سموم وارد بدن می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد