سرویس: اقتصادی
کد خبر: 359
|
11:14 - 1391/07/26
نسخه چاپی

ایجاد محدودیت مجلس برای پرداخت یارانه نقدی‌ از منابع ارزی

خبرگزاری پانا: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابع حاصل از فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی محدود شد.

به گزارش سبلانه به نقل از پانا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات طرح دوفوریتی حمایت از سرمایه گذاری های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور، بند الف این طرح را با تغییراتی با ۱۶۵ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

طبق اصلاح صورت گرفته در بند الف عبارت "به جز بند ۲-۴۴ قانون بودجه سال ۹۱" به سطح سوم بند الف اضافه شد.

براین اساس دولت حق هزینه کرد منابع حاصل از فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی را برای موارد خاص مانند پرداخت یارانه نقدی به جز بند ۲-۴۴ قانون بودجه سال ۹۱ ندارد.

به موجب این مصوبه مجلس، تمامی منبع حاصل از فروش ارز سهم دولت ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی سهم دولت، بخشی از منابع عمومی دولت محسوب می شود و دولت حق هزینه کرد از این منبع را برای موارد خاص مانند پرداخت یارانه نقدی به جز بند ۲-۴۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور ندارد.

طبق این مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است منابع مزبور را روزانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. عدم اجرای این حکم به منزله تصرف غیرقانونی در اموال عمومی و مستوجب تعقیب قضایی است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد