سرویس: سیاسی
کد خبر: 426
|
12:35 - 1391/07/27
نسخه چاپی

همه بشریت مرهون برکات و رحمت پیامبر(ص) است

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان آنکه همه بشریت مرهون برکات و رحمت پیامبر است؛ فرمودند: پیغمبر اکرم(ص) راه نجات و اصلاح را بر روی بشر باز کرد؛ بشریت را در جاده‏ای تشویق به حرکت کرد که حرکت در این جاده می‏تواند مشکلات بشر را از بین ببرد و دردها را درمان کند.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، ایشان تصریح کردندکه ما امروز به عنوان مسلمان و به عنوان انسان، محتاج پیامبریم؛ حتی به عنوان مردمانی از نوع بشر. چون پیغمبر اکرم ˈرحمت للعالمینˈ بود؛ نه فقط رحمت للمسلمین. همه بشریت مرهون برکات و رحمت پیامبر اعظم‏اند. آنچه که به عنوان رسالت الهی، آن بزرگوار به بشریت عطا کرده است - که جامع همه مهام (مسایل مهم) و کلیات آن، ˈقرآن کریمˈ است - امروز در اختیار ماست و می‏توانیم از آن بهره ببریم.


پیغمبر اکرم راه نجات را بر روی بشر باز کرد؛ راه صلاح را به روی بشر گشود؛ بشریت را در جاده‏ای تشویق به حرکت کرد که حرکت در این جاده می‏تواند مشکلات بشر را از بین ببرد؛ دردها را درمان کند. بشریت دردهای دیرین دارد که مربوط به یک دوره و یک زمان نیست؛ بشریت محتاج عدالت است، محتاج هدایت است، محتاج اخلاق والای انسانی است، محتاج دستگیری و رهنمایی است؛ عقل بشر، محتاج کمک مبعوثان الهی است.

این راه را به روی بشر، پیامبر اعظم(ص) با همه سعه و ظرفیت هدایت الهی باز کرد. آنچه که موجب شد و پس از این هم موجب می‏شود که بشر از برکات این هدایت و این اعانت الهی برخوردار نشود، مربوط به خود انسان‏هاست؛ مربوط به جهل ماست؛ مربوط به کوتاهی و کاهلی و تنبلی ماست؛ مربوط به هواپرستی و نفس‏پرستی ماست.

بشر اگر چشم را باز کند، عقل را به کار بیندازد، همت بگمارد، حرکت بکند، راه باز است برای اینکه همه‏ این مشکلات و دردهای دیرین و زخم‌های کهنه‏ بشری درمان شود. در مقابل این دعوت، دعوت شیطان است که جنود و یاران و دست‏پروردگان خود را در مقابل انبیاء همیشه بسیج کرده است و بشر بر سر دوراهی است؛ باید انتخاب کند.

امروز امت اسلامی- در همه‏ اقطار اسلامی - نگاه جدیدی به شریعت اسلام و آیین اسلام پیدا کرده‏اند؛ بعد از غفلت‌های طولانی، بعد از دور ماندن از زلال حقایق اسلامی در دوران‌های متوالی و قرون متعدد. امروز بشریت چشم گشوده است؛ دنیای اسلام و امت اسلامی چشم گشوده است به احکام اسلام و معارف اسلام؛ چون فلسفه‏های دست‏ساز بشری ضعف و ناتوانی خود را در صحنه نشان داده‏اند.

دنیای اسلام، امروز می‏تواند با تمسک به شریعت اسلامی و معارف اسلامی، پیشتاز بشریت به سوی تعالی و کمال باشد. دنیا، امروز آماده تحرک امت اسلامی است. پیشرفت‌های علمی بشر - در عمده‏ترین بخشِ آن، اخلاق و معنویت و روح دینی به زاویه و به حاشیه رانده شده است - و دانش بشری و نگاه نو انسان به حقایق طبیعی عالم، می‏تواند دست‏مایه‏ای برای حرکت امت اسلامی باشد.

معارف اسلامی در اختیار دنیای اسلام است؛ سیره‏ پیغمبر، کلام پیغمبر، از همه بالاتر، قرآن کریم در اختیار دنیای اسلام است و دنیای اسلام می‏تواند حرکت کند.

** بخشی از بیانات رهبر انقلاب به مناسبات میلاد پیامبر اعظم (ص) در دیدار کارگزاران نظام‏ با معظم له در هفدهم فروردین سال 1386
انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد