سرویس: استانی
کد خبر: 432
|
09:35 - 1391/07/27
نسخه چاپی

منابع مالی استان اردبیل سالانه به تزریق 12 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اردبیل گفت: سالانه باید 12 هزار میلیارد ریال اعتبار به منابع این استان تزریق و افزوده شود.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا ، سیدحامد عاملی روز پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات طرح های تولیدی و اقتصادی شهرستان کوثر به پایین بودن شاخص های استان با متوسط کشوری در بحث تولید ناخالص ملی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی باید در حد خود برای توسعه استان تلاش کند.


وی لازمه توسعه استان و دستیابی به متوسط کشوری را دو برابر شدن تولید ناخالص ملی داخل استان و تحقق این اتفاق را نیازمند حرکت و جهش جدی در جذب منابع و تزریق اعتبارات به اقتصاد استان دانست.

وی افزود: تحقق تامین این اعتبارات از منابع دولتی غیر ممکن و تنها راه عملیاتی شدن آن در توسعه فعالیت های بخش خصوصی است.

عاملی با بیان این که دو هزار میلیارد ریال از طریق دولت تامین می شود گفت: 10 هزار

میلیارد ریال آن باید از طریق بخش خصوصی تامین شود و وظیفه مسوولان حمایت از تولید و بخش خصوصی برای تحقق آن است.

وی بهره وری پایین فعالیت های اقتصادی را در مقایسه با پتانسیل های موجود غیرقابل انکار خواند و افزود: سیاست دولت حمایت از ورود مراکز تخصصی مشاوره کارآفرینی به فعالیت های اقتصادی ، صنعتی و تولیدی هدایت بازار سرمایه به سمت و سوی افزایش بهره وری

می باشد.

وی اظهار داشت: تمام دستگاهها باید دست به دست داده و برای تامین این منابع از طریق بخش خصوصی تلاش مضاعف داشته باشند.

عاملی با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان کوثر از لحاظ کشاورزی بویژه تولید گیاهان دارویی ، برخورداری از ارتباطات مواصلاتی و چند قطبی بودن این شهرستان را پتانسیل خوبی برای شهرستان کوثر دانست.

وی مسوولان دستگاههای اجرایی و ادارات دولتی استان و شهرستان کوثر را به حرکت و عملکرد بر مبنای نقشه راه و سند راهبردی توسعه استان و شهرستان فراخواند و گفت: حرکت بر پایه این سند می تواند موجب جهت دهی به تصمیمات و اعتبارات ما باشد.

وی از مسوولان جهاد کشاورزی نیز خواست برای حمایت از مرکز تولید گیاهان دارویی ، چند واحدمرغداری و دامداری و نیز کارخانه لبنیاتی شهرستان اقدام کنند.

عاملی افزود: مجموعه لبنیاتی الزهرا ، سردخانه ویژه نگهداری میوه و محصولات کشاورزی و نیز کارخانه آجر سفال شهرستان کوثر در بحث ایجاد اشتغال و تولیدات موجب توسعه شهرستان است و بحث تامین سرمایه در گردش این واحدها توسط بانکهای عامل مرتفع

می شود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی برای تجهیز واحد تولیدی پرورش دام و پرورش قارچ خوراکی خبرداد.

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد