سرویس: سیاسی
کد خبر: 439
|
10:18 - 1391/07/27
نسخه چاپی

واکنش احمدی نژاد به استفاده از واژه ای جعلی به جای خلیج فارس

رئیس جمهور به استفاده از واژه مجعول خلیج عربی واکنش نشان داد.

به گزارش سبلانه به نقل از خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری با سردبیران جراید و رسانه‌های کویت در واکنش به اظهارات یکی از حاضرین در این نشست که از واژه خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرد، گفت: اگر شما به کتب درسی مدارس خود رجوع کنید، مطمئناً نام خلیج فارس را پیدا خواهید کرد؛ نام‌های تاریخی چیزی نیست که بشود آنها را به سادگی تغییر داد و کسانی هم که در این جهت تلاش کردند، نتیجه خوبی نگرفته‌اند.

رییس ‌جمهوری ایران افزود: خلیج فارس نامی تاریخی است و هیچ ارتباطی به قومیت، عرب و عجم ندارد و این در حالی است که معتقدیم دیگر از دوره نژاد و قبیله عبور کرده‌ایم و امروز دوره برادری و انسانیت است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: البته به نفع کشورهای منطقه است که نام این مکان خلیج فارس باشد چرا که ایران دوست وفاداری است که هرگز به دوستان خود خیانت نکرده و از آنها سوء استفاده نمی‌کند.

رییس ‌جمهوری در پاسخ به سووال خبرنگاری درباره تإثیر تحریم‌ها علیه ایران، تصریح کرد: در موضوع تحریم پیش از بررسی آثار آن، باید علت تحریم‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه کسانی که با ملت ایران دشمن بوده و با پیشرفت این ملت مخالفند، اقدام به اعمال تحریم کرده‌اند، گفت: پیش از انقلاب حکومت دیکتاتوری حاکم بود که در آن انتخابات و آزادی وجود نداشت و هیچ کس نمی‌توانست نسبت به کوچکترین سیاست‌ها انتقادی داشته باشد، اما این حکومت مورد حمایت مطلق دولت‌های غربی بود، ولی از روزی که ملت ایران مستقل شد، دشمنی‌ها نیز با این ملت آغاز و هر لحظه، بهانه‌ای برای این دشمنی داشته‌اند.

دشمنی‌ با ملت ایران یک اشتباه تاریخی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس‌ جمهور با بیان اینکه امروز موضوع هسته‌ای به بهانه‌ای برای دشمنی با ملت ایران تبدیل شده است، گفت: دشمنی‌ با ملت ایران یک اشتباه تاریخی است چرا که مطمئناً آنها ملت ایران را نمی‌شناسند؛ این ملت هفت هزار سال در تاریخ سابقه دارد و کسانی که تلاش‌های بسیاری برای حذف ملت ایران از تاریخ داشته‌اند، خود به ورطه نابودی کشیده شدند و ملت ایران همچنان باقی مانده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران اقتصاد بسیار بزرگی دارد که بدون نفت نیز اداره می‌شود، گفت: ممکن است در شرایط تحریم مردم به زحمت بیفتند، اما مطمئناً شرایط تغییر خواهد کرد، چرا که سلطه‌گران راهی جز تغییر شرایط ندارند.

رییس ‌جمهوری با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا امروز در حال از هم پاشیدن است، خاطر نشان کرد: دولت آمریکا 33 سال است که رابطه‌ اقتصادی با ایران ندارد و این تحریم‌ها در حقیقت برای کشورهای اروپایی است در حال حاضر پنج سال است که آنها به اصطلاح خودشان، ایران را تحریم کرده‌اند، اما سووال این است که آیا امروز اوضاع اقتصادی در ایران در شرایط بدی قرار دارد یا در اروپا؟

مستکبران با اعمال تحریم‌ها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تحریم موضوعی دوطرفه است، گفت: مستکبران در حقیقت با اعمال تحریم‌ها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند، اما مطمئناً‌ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رییس ‌جمهوری در پاسخ به این سووال که آیا جمهوری اسلامی ایران در سوریه و لبنان حضور نظامی دارد؟، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص موضع خود را به طور روشن اعلام کرده است. ما مخالف جنگ و دخالت نظامی در امور سایر کشورها هستیم.

نباید در جایی که جنگ اتفاق افتاده، نام بهار را بر آن نامید

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران، آزادی را حق ملت‌ها می‌داند، اظهار داشت: معتقدیم جنگ و دخالت نظامی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و نباید در جایی که جنگ اتفاق افتاده نام بهار را بر آن نامید چرا که بهار مترادف زیبایی و آرامش است.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه حقوق مردم سوریه باید به طور کامل اعطا و با تفاهم ملی انتخاباتی آزاد برگزار شود، گفت: یک کشور برای صدها سال نیاز به مدیریت دارد و مردم باید با دوستی با یکدیگر زندگی کنند و امروز هرکس در شیپور جنگ در سوریه می‌دمد، مطمئناً دوستدار مردم این کشور نیست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این گفته که سخنان رییس ‌جمهوری مصر در افتتاحیه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران موجب تغییر مواضع ایران درباره سوریه شده است، گفت: اگر تصور شود که سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران با یک سخنرانی تغییر می‌کند، این اشتباه است، چرا که انقلاب اسلامی برای تحقق و پیگیری خواست و حقوق مردم ایجاد شده و معتقد است زمانی مردم به حقوق کامل خود می‌رسند که عدالت کامل در جهان برقرار باشد.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص پیشنهادها و راهکارهای ایران درباره حل مسأله سوریه تصریح کرد: اگر کسانی تصور می‌کنند که راه‌حل مسأله سوریه، تنش و جنگ است، باید آن را به صراحت اعلام کنند؛ ما معتقدیم جنگ راه درستی نیست و ملت سوریه باید خودشان برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند و تنها کاری که سایر کشورها می‌توانند انجام دهند این است که به این روند کمک کنند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه نباید کسی به دنبال ایجاد جنگ و درگیری در سوریه باشد، گفت: سوریه دارای جامعه‌ای است که جنگ طایفه‌ای در آن عاقبت خوبی ندارد، همه اقوام و طوایف باید در کنار هم زندگی و با اشتراک و همکاری، کشور خود را اداره کنند؛ اگر هر طایفه‌ای با جنگ به قدرت برسد، معنای آن ادامه درگیری‌ها خواهد بود.

رییس ‌جمهوری در پاسخ به این سووال که تا چه حد به سخنان خود درباره کمرنگ شدن نقش آمریکا و از بین رفتن رژیم صهیونیستی اطمینان دارید؟، گفت: یک امپراطوری و حکومت تا زمانی دوام دارد که مردم خواهان آن باشند، اما امروز آمریکایی‌ها به گونه‌ای عمل کرده‌اند که هیچ علاقه‌ای در بین ملت‌ها به آنان وجود ندارد و آنها مشروعیت بین المللی ندارند.

نیروگاه بوشهر خطرناک است؟!!

احمدی‌نژاد در پاسخ به سووالی درباره میزان امنیت و خطرناک نبودن نیروگاه بوشهر، تصریح کرد: نیروگاه بوشهر از امنیت بسیار بالایی برخوردار است به نحوی که در اطراف آن حدود 12 میلیون ایرانی زندگی می‌کنند. ما همانطور که ملت ایران را دوست داریم به مردم کویت نیز علاقمند هستیم و همه استانداردهای لازم در نظر گرفته شده که حتی کوچکترن خطری نداشته باشد.

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: غربی‌ها موضوع انرژی اتمی را معادل بمب اتم قرار می‌دهند در حالی که امروز هیچ کشوری بدون انرژی اتمی نمی‌تواند زندگی خوبی داشته باشد چرا که این انرژی در صنعت، پزشکی، ‌کشاورزی و سایر زمینه‌های دیگر کاربردهای بسیاری دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 500 نیروگاه اتمی در جهان وجود دارد که ده‌ها نوع از آنها تنها در آمریکا بوده و آنها حتی بمب اتم نیز در اختیار دارند، تصریح کرد: چگونه است که وجود این نیروگاه‌ها هیچگونه خطری نداشته و تنها نیروگاه بوشهر خطرساز است؛ این روشی است که می‌خواهند به بهانه آن میان کشورهای منطقه اختلاف ایجاد کنند.

رییس ‌جمهوری تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم جمعی از متخصصین، مسوولین رسانه‌ها و سیاستمداران کویتی به ایران بیایند تا از نزدیک از تأسیسات اتمی ایران بازدید کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سووالی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: موضوع هسته‌ای ایران به خاطر نگاه سیاسی قدرت‌های زورگو به آن به موضوعی کسالت‌آور تبدیل شده است، امروز همگان می‌دانند که غربی‌ها در اصل با پیشرفت ملت ایران مخالف هستند و اگر موضوع هسته‌ای هم حل شود، موضوعات دیگری از جمله ساخت ماهواره‌ها، فضایی شدن و حتی ساخت دارو در ایران را بهانه خواهند کرد.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سووالی درباره امکان وقوع جنگ، در منطقه خلیج فارس گفت: گمان نمی‌کنم در خلیج فارس جنگی اتفاق بیفتد، چرا که همه به برقراری امنیت در این منطقه کمک می‌کنیم، اما به هر صورت وقتی آمریکا تهدیداتی مطرح می کند، ایران نیز پاسخ آنها را می‌دهد. امروز همه می‌دانند که ملت ایران را نمی‌توان با تهدید به جنگ به عقب راند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اظهارات یکی از روزنامه‌نگاران حاضر در این نشست در خصوص خارج شدن گروهک منافقین از لیست تروریست‌ها، گفت: آیا ملاک تروریست بودن یک گروه، قرار داشتن در یک لیست است؟ و آمریکایی‌ها چرا این گروه را در لیست قرار داده بودند؛ موضوع این است که آمریکا به همه چیز نگاه ابزاری دارد.

رییس‌ جمهوری افزود: اگر ما می‌خواستیم تبلیغ کنیم تا مردم جهان بفهمند که آمریکایی‌ها طرفدار تروریست‌ها هستند باید میلیون‌ها دلار هزینه می‌کردیم اما امروز آنها خودشان رایگان این کار را انجام دادند، منافقین گروهکی تروریست و منفور در ایران هستند و بیش از 16 هزار نفر از ملت ایران توسط آنان کشته شدند و مطمئناً آمریکایی‌ها از این اقدام سودی نخواهند برد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اجرای عدالت نیازمند همدلی و همفکری است، گفت: عدالت و دموکراسی را باید با عدالت برقرار کرد و دموکراسی ایجاد شده بوسیله سلاح و تهدید، محکوم است و این همان دیکتاتوری با عنوانی جدید خواهد بود.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سووالی درباره رابطه ایران با کشورهای عربی منطقه خلیج فارس بویژه با عربستان سعودی گفت: جمهوری اسلامی ایران دوستدار همه ملت‌ها بوده و عزت، پیشرفت و امنیت را برای همه برادران خود می‌خواهد، البته بعضاً عده‌ای به دنبال تشدید اختلافات هستند، اما ما به دنبال تقویت دوستی‌ها هستیم چرا که معتقدیم دشمنی سودی ندارد.

رییس ‌جمهوری با طرح این سووال که چرا باید اختلافات مذهبی در منطقه و میان کشور های مسلمان وجود داشته باشد، گفت: ما هنوز با اصل اسلام و سیره پیامبر(ص) فاصله زیادی داریم؛ هر چه به گذشته بازگردیم وحدت میان مسلمانان سخت‌تر می‌شود. ما باید در رابطه با آینده، تفاهم کنیم و با توجه به اینکه پیامبر اسلام(ص) برای حاکمیت محبت و عدالت و انسانیت مبعوث شده‌اند این موارد را محور وحدت قرار داده و همگان برای تحقق آنها تلاش کنند.

احمدی‌نژاد درباره شرایط بحرین و راهکارهای حل مسائل این کشور گفت: در بحرین نیز باید مانند سایر کشورها عمل شود؛ ما معتقدیم انتخابات حق مردم بوده و هر ملتی اجازه دارد دولت را خودش انتخاب کند و ملت بحرین نیز دارای این حق هستند.

رییس ‌جمهوری درباره چشم‌انداز روابط با کویت و ایجاد جلسات مشترک میان مسوولان دو کشور گفت: توافقاتی صورت گرفته که این جلسات در آینده‌ای نزدیک میان مسوولان دو کشور برگزار شود و در ملاقات با امیر کویت نیز مهمترین مسائل پیش‌رو در زمینه تقویت روابط مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امیدوارم آثار آن را در آینده شاهد باشیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ نقطه تاریکی در روابط ایران و کویت وجود ندارد، تصریح کرد: شرایط جهان زودگذر بوده و به زودی شاهد تغییر در مناسبات جهانی خواهیم بود.

رییس ‌جمهوری با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌خواهند در منطقه ما برادری وجود داشته باشد و در این راستا در حال ایجاد موضوعات و مسائل کاذب هستند، گفت: باید در برابر توطئه‌ها مقاومت کنیم چرا که آینده متعلق به برادران مؤمن است.

احمدی‌نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی اعتقادی به دخالت به امور داخلی سایر کشورها ندارد و آن را اقدامی نادرست می‌داند، هیچ‌کس حق ندارد، درباره آینده ملت‌ها و برای آنان تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد