سرویس: استانی
کد خبر: 448
|
10:49 - 1391/07/27
نسخه چاپی

اراضی سرعین مستعد باغداری و شیلات است

فرماندار شهرستان سرعین گفت: اراضی شهرستان سرعین بیشتر از زراعت، مستعد شیلات و باغداری است.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، کاظم دبیر در جلسه شورای اداری شهرستان سرعین با اشاره به زمین‌های درجه سه و چهار و واقع شدن آن در مسیرهای آتشفشان، اظهار داشت: اراضی این شهرستان ظرفیت بالایی در راه‌اندازی شیلات و باغداری دارد.

وی به کشاورزی و گردشگری به عنوان مهم‌ترین منابع اقتصادی سرعین اشاره کرد و افزود:‌ این شهرستان در حوزه کشاورزی دارای 80 چشمه، دو رشته قنات و 51 چاه و هفت رودخانه است که پنج مورد آن فصلی و بقیه دائمی گزارش شده است.

دبیر توسعه واقعی شهرستان سرعین را نمود عینی از توسعه کشور پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دولت دهم  توصیف کرد و گفت:‌ در سال 86 شاهد چهار بانده شدن سرعین و آغاز توسعه آن بودیم.

وی با اشاره به عملیات عمرانی در دولت نهم از جمله آغاز احداث ساختمان دانشگاه آزاد، ابراز داشت:‌ این دانشگاه ظرفیت تبدیل به یک دانشگاه بین‌المللی را دارد.

این مسئول با بیان اینکه احداث ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سرعین با 36 کلاس درس در شش طبقه با اعتبار 5 میلیارد تومان در حال انجام است، افزود: هم‌ اکنون این دانشگاه در هشت رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی مشغول فعالیت است.

فرماندار شهرستان سرعین افتتاح فاز دوم مجتمع آب درمانی ایرانیان، ساختمان دولت، تصفیه‌خانه و ... را از دیگر عملیات عمرانی برشمرد و گفت: ‌امید است این بازدیدها و جلسات گامی در راستای تسریع، پویایی و تحرک بیشتر در روند اجرایی پروژه‌ها باشد.

دبیر ایجاد چند مجموعه تشکل‌های مردم نهاد را از دیگر اقدامات در زمینه مسائل اجتماعی این شهرستان عنوان کرد و ابراز داشت: در راستای هماهنگی با شورای فرهنگ عمومی شهرستان و امام جمعه، برگزاری مناسبت‌های اسلامی به ویژه برپایی نماز جمعه و نماز صبح در ایام تعطیلات تابستانی و عید نوروز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

این مسئول در ادامه از کسب رتبه نخست فرمانداری سرعین بر اساس گزارش دفتر ارزیابی عملکرد وزارت کشور درمورد عملکرد سال گذشته خبر داد.

فرماندار شهرستان سرعین بیان داشت: حوزه فرمانداری این شهرستان در بخش‌های مختلفی چون امور عمرانی، اقتصادی، مالی و پشتیبانی، اجتماعی و انتخابات، سیاسی و اتباع بیگانه امتیاز بالایی از میانگین استانی را به خود اختصاص داده است. 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد