سرویس: استانی
کد خبر: 456
|
11:41 - 1391/07/27
نسخه چاپی

تهیه جهیزیه 3 هزار نو عروس در اردبیل

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل از تهیه و کمک هزینه جهیزیه سه هزار زوج توسط خیران در سطح استان خبر داد.
 

به گزارش سبلانه به نقل از مهر، بهروز زلالی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم جشن روز ملی ازدواج و سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه زهرا (س) و علی (ع) عنوان کرد: تقویت نظام خانواده و کمک به تسهیل امر مقدس ازدواج در راس کارهای این نهاد فرهنگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استحکام نظام خانواده چشم‌ و هم چشمی‌ها و برخی هزینه‌های گزاف در امر ازدواج جوانان معضل‌آفرین شده است، افزود: در سالهای اخیر این مشکلات به دیر رغبت پیدا کردن جوانان به امر ازدواج منجر شده است.

رفع مشکلات ازدواج کار فرهنگی می طلبد

مدیرکل کمیته‌ امداد اردبیل تصریح کرد: این امر سبب شده تا بسیاری از جوانان و خانواده‌ها در معرض آسیب و مشکلات جدی قرار گیرند.

زلالی بالا رفتن سطح توقع دختران و پسران را یکی دیگر از مشکلات و معضلات در امر ازدواج دانست و تاکید کرد:‌ اصلاح این فرایند به کار فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد، و کمیته امداد بدنبال رفع این مشکلات است.

طرح صیانت از بنیان خانواده اجرا می شود

به گفته زلالی این نهاد در یک اقدام ارزنده طرح صیانت از بنیان خانواده و تحکیم آن را عهده‌دار شده است به طوری که شعار امسال این نهاد توانمند‌سازی، کار‌آفرینی و تحکیم نهاد خانواده است.

این مسئول تصریح کرد: ما برای دغدغه‌ جوانان و خانواده‌های آنها و رفع بسیاری از نارسایی‌ها برنامه‌ریزی کرده و کلاس‌های آموزشی را برای نسل جوان و در آستانه ازدواج برقرار کرده‌ایم.

زلالی عنوان کرد:‌ برای پایین آوردن سطح توقعات نیازمند استمرار آموزش و حرکت‌های فرهنگی هستیم و کمیته‌امداد سعی می‌کند در این زمینه یک طراحی واقعی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه کمیته‌ امداد از جمله نهادهایی است که بزرگترین عائله را دارد، افزود: در این استان 30 هزار خانوار در قالب 65 هزار نفر زیر‌پوشش این نهاد انقلابی هستند.

55 درصد مددجویان کمیته امداد زن هستند

به گفته زلالی 55 درصد افراد زیر‌پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که هدف‌گذاری کمیته‌ امداد در یک رسالت سنگین تأمین سلامت و توانمند‌سازی خانواده‌ها و نسل آینده در قالب بنیان مستحکم خانواده است.

وی عنوان کرد: 9 درصد خانوارها و 5.2 درصد از کل جمعیت این استان عائله‌ کمیته امداد به شمار می‌روند که از خدمات متنوع این نهاد انقلابی برخوردار هستند.

مدیرکل کمیته‌ امداد اردبیل اضافه کرد: کمیته‌ امداد ویژه برنامه‌هایی را در حمایت از خانواده‌ها به شکل اجتماعی و فرهنگی در دست اجرا دارد و در آنها اهداف متعالی قابل پی گیری است.


انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد