سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 485
|
09:17 - 1391/07/29
نسخه چاپی

آغاز ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 91 از دوشنبه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 91 از روز دوشنبه اول آبان ماه خبر داد.

به گزارش سبلانه به نقل ازپانا، حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اعلام این خبر اظهار داشت: انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 91 از روز دوشنبه اول آبان ماه آغاز و تا روز سوم آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.orgانجام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: کلیه پذیرفته شدگان در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت برحسب مورد نسبت به انتخاب كدرشته محل ‌های رشته امتحانی و بر اساس كارنامه نتایج اولیه آزمون در رشته و گرایش مربوط، اقدام کنند.
وی تصریح کرد: در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد حدود 13 هزار و 500 ظرفیت برای پذیرش داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است.
توکلی خاطرنشان کرد: نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از كدرشته محل‌ های مندرج در این اطلاعیه بسته به امكانات و نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی، نیمسال اول یا نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 خواهد بود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به شرایط مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد حضور داشته‌ اند اعم از قبول شدگان و قبول نشدگان می ‌توانند در این مرحله نسبت به انتخاب کد رشته محل اقدام کنند. البته پذیرفته‌ شدگان رشته ‌های بورسیه و شرایط خاص از این امر مستثنی هستند.
وی گفت: در آن‌ دسته‌ از كدرشته ‌های‌ امتحانی‌ كه‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می ‌‌توانند با توجه به مندرجات كارنامه، كلیه‌ كدرشته‌ محل ‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداكثر تا 20 كدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند.
 بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ كدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود كه‌ در رشته‌ امتحانی‌ مربوط شركت‌ كرده‌ و براساس كارنامه نتایج اولیه در آن رشته و گرایش مربوط دارای نمره کل مثبت می‌باشد.
كدرشته محل‌های مربوط به رشته‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً داوطلبانی كه قبلاً در آزمون‌های عملی و تشریحی شركت نموده‌اند می‌توانند انتخاب کنند.
داوطلبانی كه متقاضی ثبت‌نام و شركت در مرحله تكمیل ظرفیت آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تكمیلی ‌(دوره‌های‌ كارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ داخل‌) سال‌ 1391 می‌باشند، لازم است در زمان ورود به سایت اینترنتی سازمان و انتخاب رشته نسبت به واریز مبلغ 28.000 (بیست و هشت هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند.
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد