سرویس: اقتصادی
کد خبر: 488
|
09:35 - 1391/07/29
نسخه چاپی

ایران خودرو و 1500 میلیارد تومان سهام بانک خصوصی

در شرایطی که ایران خودرو برای 500 میلیارد تومان 3 ماه چشم انتظار وام دولتی است یکی از نمایندگان مجلس از 1500 میلیارد تومان سهام یک بانک خصوصی می گوید که در تملک ایران خودرو است.

به گزارش سبلانه به نقل ازپانا، بدون شک همگی در جریان اخبار شش ماه گذشته در خصوص خودروسازان هستید و می دانید که ایران خودرو برای دریافت 500 میلیارد تومان وام اکنون چندین ماه است که چشم انتظار کمک دولت است.

در شرایطی که همه گمان می کنند که ایران خودرو به واقع توان تامین مالی خود را ندارد و تنها راهش حمایت دولت است نادر قاضی پور از ذخیره 1500 میلیارد تومانی ایران خودرو از سهام یک بانک خصوصی می گوید.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ایران خودرو برای پرداخت بدهی های خود کافی است بخشی از این سهام را به فروش بگذارد به خبرنگار پانا گفت: البته این به معنای عدم لزوم حمایت دولت از صنعت خودرو نیست اما اینکه ایران خودرو دست رو دست گذاشته و تنها راه حل مساله را وام دولتی می داند برای هیچ کس قابل قبول نیست.

وی با رد استیضاح وزیر صنعت به دلیل حمایت از صنعت خودرو گفت: بی شک این صنعت حجم بالایی از نیروی کار را به خود اختصاص داده است و برای حمایت از آن باید برنامه های مناسبی اجرایی شود.

ایران خودرو از بدو تاسیس بانک پارسیان سهام دار این شرکت بوده و هنوز نیز سهم عمدهای از سهام این بانک را در اختیار دارد در حالی که بدهی های این شرکت خودرو ساز به قطعه سازان حداکثر یک هزار میلیارد تومان برآورد شده اما ایران خودرو حاضر به فروش سهام برای جبران بدهی هایش نیست.

در صورتی که گفته قاضی پور صحیح بوده ایران خودرو این میزان سهام در اختیار داشته باشد آیا تقاضای وام و اخراج نیروها چیزی به جز سیاه نمایی اوضاع اقتصادی برای دریافت تسهیلات دولتی است؟

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد