سرویس: استانی
کد خبر: 491
|
13:46 - 1391/07/29
نسخه چاپی

170 هکتار از اراضی بالا دست سد لیکوان آبیاری نوین می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تا دو ماه آینده 170 هکتار از اراضی بالا دست سد لیکوان در شهرستان کوثر با شیوه‌های نوین قطره‌ای و تحت فشار آبیاری می‌‌شود.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، عادل عبدایمانی صبح امروز در جریان بازدید استاندار اردبیل از روند اجرایی شبکه آبیاری سد لیکوان در کوثر اظهار داشت: این شبکه آبیاری با حق آبه تخصیصی 4.3 میلیون متر مکعب و با مساحت خالص 300 هکتار در اطراف سد لیکوان واقع شده است.

وی افزود: این مجموعه مشتمل دو منطقه کم فشار 500 و پر فشار 100 هکتار و دو ایستگاه پمپاژ وظیفه تامین آب این اراضی را بر عهده دارند.

این مسئول با اعلام اینکه این سد از سال 81 در حال احداث است، ابراز داشت: دو سال پیش عملیات احداث این سد تکمیل شده و روند اصلاحی آن نیز سال 92 اجرایی شد و پایاب این سد نیز به سرعت در حال اجراست.

عبدایمانی با بیان اینکه شبکه اصلی و فرعی این سد تکمیل شده و پمپاژ آن 80 درصد پیشرفت دارد، افزود: قرار است به همت پیمانکار تا دو ماه آینده تابلوی برق خریداری و نصب شود و از اراضی 500 هکتاری بالادست این سد که تبدیل به اراضی آبی می‌شود 170 هکتار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این مسئول بیان داشت: اجرایی شدن راه آهن به ویژه ایستگاه آن به شبکه این سد خسارت وارد کرده که انتظار داریم مشکل پیش آمده به سرعت برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص سیمای شبکه آبیاری ایلخچی نیز گفت: این شبکه با مساحت خالص 120 هکتار در پایین دست سد ایلخچی واقع شده و حق آبه تخصیصی آن 7 میلیون متر مکعب است.

وی در خصوص شبکه آبیاری میکاییل‌آباد نیز اظهار داشت: این شبکه با مساحت خالص 414 هکتار در ساحل کف رودخانه کیوی واقع شده و حق آبه تخصیصی آن 5 میلیون متر مکعب است.

دبیر کار‌گروه توسعه بخش کشاورزی اردبیل ادامه داد: پس از انحراف آب از محل دریافتی آبگیر بر روی سد انحرافی قوشا‌آرخ دو خط لوله مجزا در سطح دشت گسترده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید استاندار اردبیل نیز بر تکمیل پروژه و بهره‌برداری از سد لیکوان تا دو ماه آینده تاکید کرد.

اکبر نیکزاد در ادامه ابراز امیدواری کرد صاحبان اراضی بالا دست این سد بتوانند هم در توسعه کشت و زرع و هم در تولید محصولات باغی به اقتصاد منطقه کمک کنند.

وی یادآور شد: توسعه اراضی پایین دست سدها می‌تواند در بالندگی اقتصادی موثر بوده و اهداف تولید ملی را جامع عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد