سرویس: سیاسی
کد خبر: 529
|
13:05 - 1391/07/30
نسخه چاپی

زندان نرفتن محمدرضا خاتمی هم دردسری شده!

ارگان حلقه لندن ضمن انتشار مقاله‌ای، به توجیه علت زندانی نشدن محمدرضا خاتمی و اظهارات او مبنی بر اینکه ما برانداز نیستیم، پرداخت.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس، در اخبار ویژه روزنامه کیهان آمده است: محافل ضد انقلاب اظهارات اخیر رضا خاتمی را مورد اعتراض قرار داده و اصلاح طلبان - به ویژه طیف فراری آنها در خارج - را متهم کرده‌اند که می‌خواهند بر سر جنبش سبز معامله کنند؛ آنها بازداشت نشدن رضا خاتمی را در کنار برخی مواضع محمد خاتمی نشانه ادعای خود شمرده‌اند.

پس از این اتفاق سایت جرس در مقاله‌ای به قلم آرش-غ از اعضای خارج نشین حزب مشارکت سعی کرد چهره ای رادیکال و مبارز ترسیم کند و بازداشت او را توجیه نماید؛ جرس می نویسد: این اولین بار نیست که اصلاح طلبان و به معنای اخص آنان جبهه مشارکت و برخی از سران آن، اینگونه مورد انتقاد کسانی قرار می‌گیرند که در بی عملی سیاسی آنان همین بس که از سال 1376 بارها و بارها برای همین ها، هم سوت زدند و هم کف کشیدند و هم آنها را هو نمودند.

آنها را به بی عملی سیاسی متهم می‌کنند و می‌گویند که «برنامه سیاسی» ندارند و برای «پیام آشتی جویانه به حاکمیت» باید به بند نقد کشیده شوند؛ در حالی که کسی مثل «محمدرضا خاتمی» در داخل کشور با آن همه ملاحظات و محذوریت های امنیتی قرار دارد، از خارج نسخه می‌پیچند که «موقعیت آقای رضا خاتمی با موقعیت بسیاری از همراهان و همفکرانش که سالیانی است زجر زندان و غربت و ستمی که بر آنان و خانواده هایشان رفته است را تحمل می‌کنند، یکسان نیست.»

جرس در توجیه بازداشت نشدن رضا خاتمی نوشت: چه کسی است که نداند عمق کینه و مشکلی که نهادهای امنیتی با امثال مصطفی تاج زاده و مصطفی قدیانی این روزها پیدا کرده‌اند، اگر از رضا خاتمی کمتر نباشد بیشتر نیست؟ به تعبیر بهتر برای آنها، سه نفر، بهزاد نبوی، مهدی هاشمی و رضا خاتمی، سه خال تکی هستند که اولی از همان روزهای آغازین پس از انتخابات به زندان رفت، دومی در هول و ولای دعوای سیاسی با هاشمی رفسنجانی همین تازگی روانه اوین شده است، و اگر محمدرضا خاتمی هم به زندان نمی‌رود فقط و فقط به دلیل انتساب فامیلی او به خانواده امام(ره) است که دست امنیتی‌ها را تاکنون بسته است (!)

این پایگاه اینترنتی بی آنکه به فرار گردانندگانش و عافیت نشینی در اروپا و آمریکا اشاره کند، در ادامه توجیه خود مدعی شد: برخی از دوستان، اصلاح طلب خوب را اصلاح طلب زندانی می‌دانند غافل از اینکه خوبی و بدی یک اصلاح طلب به زندان رفتن یا نرفتنش نیست، به نقشی است که در زمان ایفا می‌کند آنها که به زندان رفتند البته حسینی [!؟] عمل کردند اما اینانی که در بیرون هستند چندان هم صم و بکم نبودند و چون خاموش نیستند این همه مورد طعنه و انتقاد قرار می‌گیرند؛ ما در میان اصلاح طلبان دوم خردادی، اصلاح طلب بد نداریم. آنکه بد است اصلا اصلاح طلب نیست و اشتباهی با اصلاح طلبان بر خورده است.

جرس با اشاره تلویحی به حماقت مدعیان اصلاح طلبی در همراهی با گروهک‌های ضدانقلاب در فتنه سال 88 و برخورد قاطع نظام با آنان نوشت: حزب مشارکت و سازمان مجاهدین در دام براندازی کور و ناپخته‌ای که هم گروهی از نهادهای امنیتی و هم بخشی از اپوزیسیون خام در خارج از کشور برای آن لحظه شماری می‌کنند قرار نخواهند گرفت.

تازه محمدرضا خاتمی همه اینها را هم در پاریس، در واشنگتن، یا در کره مریخ نگفته است که دست هیچ جنبنده‌ای به او نرسد؛ او درون مرزهای جغرافیایی کشور با توجه به تمام ملاحظات امنیتی موجود، نظر سیاسی خودش را و گروهی را که بدان انتساب دارد، فقط تکرار کرده است.

انتشار این تحلیل حاکی از آن است که عناصر فراری ورشکسته و رفقای حزبی آنها در داخل با توجه به کوتاه شدن دستشان از انتخابات مجلس و در کنار آن گرفتار شدن سر صحنه ساختارشکنی (فتنه 88)، به شدت نسبت به خبط بزرگ در سه سال پیش احساس ندامت می‌کنند؛ این طیف با این حال جرأت ندارند علناً مرزبندی روشنی با گروهک‌های برانداز داشته باشند چرا که این طیف‌ها را عقبه خود می‌شمارند و با آنها درباره بی اعتقادی به قانون اساسی، ولایت فقیه، خط امام، جمهوری اسلامی و بالاتر از همه اسلام و انقلاب اسلامی هم مسیر هستند.

* یونل ست هنگ کرد رادیو اسرائیل: قدرت نمایی ایران بود

برخی کانال های رادیو- تلویزیونی غربی روز پنج‌شنبه برای چند ساعت از دسترس خارج شدند؛ بنابرگزارش‌های رسانه‌های منتشره، شبکه های سی ان ان، صدای آمریکا، بی بی سی انگلیس و دویچه وله از جمله این شبکه‌ها بودند که برای ساعت‌هایی در خاورمیانه از دسترس خارج شدند؛ سخنگوی شبکه «یوتل ست» به خبرگزاری فرانسه گفته است که برخی از کانال های رادیو و تلویزیون غربی برای مدتی به علت ارسال پارازیت از دسترس خارج شدند. مؤسسه «دویچه وله» به برخی از رسانه ها گفته است که در این خرابکاری دست جمهوری اسلامی را می‌بیند.

به گزارش دویچه وله آخرین بار برنامه‌های دویچه وله بامداد پنجشنبه (27 مهر) در معرض پارازیت قرار گرفت. اریک بترمان، مدیر عامل دویچه وله در گفت وگویی با روزنامه آلمانی فرانکفورتر الگماینه به نقض آزادی بیان از سوی جمهوری اسلامی اعتراض کرده است.

دویچه وله علت این اقدام را عملیات تلافی جویانه عنوان کرد و نوشت: «این احتمال وجود دارد که عملیات اخیر از سوی ایران، در واکنش به اقدام ماهواره هات‌برد صورت گرفته باشد؛ شبکه «یوتل ست» از روز دوشنبه 24 مهر پخش ماهواره ای 19 شبکه رادیو- تلویزیونی جمهوری اسلامی را از ماهواره هات برد قطع کرد؛ این شرکت دلیل این اقدام را تحریم های تازه اروپا علیه ایران دانست؛ به گفته شرکت فرانسوی یوتل ست که مدیریت ماهواره های یوتل ست و هات برد را بر عهده دارد، ایران از چهارشنبه روی شبکه‌های بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و رادیو فردا عمداً اختلال ایجاد کرده بود.»

بنگاه رسانه‌ای بی‌بی‌سی هم روز پنج شنبه خبر داد که برنامه‌های این شبکه از جمله: بی بی‌سی ورلد نیوز (شبکه خبر بین المللی بی بی سی)، تلویزیون عربی بی‌بی‌سی و کانال های رادیویی سرویس جهانی بی‌بی‌سی به دو زبان عربی و انگلیسی برای مخاطبان مناطق اروپا و خاورمیانه، در معرض پارازیت های عمدی و متناوب قرار گرفته‌اند.

رادیو اسرائیل نیز در گزارشی گفت: ایران در یک قدرت نمایی کم سابقه امواج برخی شبکه‌های غربی از جمله سی ان ان را هدف قرار داد و در طول ساعاتی از شبانه روز موفق شد مانع از پخش برنامه‌های شبکه‌های جهانی نظیر «سی ان ان ، بی بی سی ورلد، یورونیوز و دیگر شبکه‌های مشابه شود.

از سوی دیگر وبسایت بی‌بی‌سی فارسی در ارزیابی قدرت ایران در زمینه جنگ سایبری نوشت: ایران طی ماه‌های گذشته هم قربانی حملات سایبری بوده و هم براساس برخی گزارش ها در نقش حمله کننده در فضای سایبر و اینترنت عمل کرده است؛ مصلحی وزیر اطلاعات ایران در ماه ژوئن امسال گفت «ما تقریباً روزانه با این حمله ها مواجه هستیم.» وی این را هم گفت که کشورش قصد دارد از «لاک دفاعی» خارج و وارد حوزه «جنگ نرم» با آمریکا شود.

رسانه دولتی انگلیس هر چند مدعی شد «نحوه حملات سایبری ایران نشان می‌دهد فناوری‌ها و روش‌های به کار گرفته شده قدیمی و شناخته شده هستند» اما اذعان کرد: هرب لین دانشمند ارشد کامپیوتر در شورای پژوهش ملی در آمریکا می‌گوید براساس گزارش‌ها و مطالبی که مطالعه کرده، ایران از قدرت بالایی برای انجام حملات سایبری برخوردار است.

بی‌بی‌سی افزود: برخی برای نشان دادن توان تکنولوژیک ایران به ماجرای فرونشاندن یک هواپیمای بدون خلبان آمریکایی با شماره شناسه 170-RQ که به «هیولای قندهار» هم معروف شده بود اشاره می‌کنند که ظاهراً با هدف جمع‌آوری اطلاعات از تأسیسات هسته‌ای ایران به حریم هوایی ایران وارد شده بود؛ این هواپیمای جاسوسی تقریباً سالم در ایران به زمین نشانده شد و بعدها مشخص شد که به احتمال بسیار قوی این موفقیت به خاطر توانایی در به دست گرفتن سیستم جی‌پی‌اس (موقعیت یاب ماهواره‌ای) آن هواپیما بود.

این شبکه انگلیسی با اشاره به سخنان چندی پیش نیک هاروی معاون وزیر دفاع بریتانیا پرداخت که از حملات سایبری به عنوان «گزینه ای متمدنانه» نام برده و گفته بود می‌توان از آن بر علیه دشمن استفاده کرد؛ زیرا این اقدام معمولاً با خسارت زیاد همراه نیست؛ بی بی سی اضافه می‌کند: البته موضع آقای هاروی مخالفانی هم دارد و بوده‌اند مسئولان و سیاستمدارانی که نسبت به خطر حملات سایبری به تأسیسات هسته ای در جهان هشدار داده‌اند.

سؤال این است که فقط یک یا چند کشور می‌توانند در مقابله با آنچه خطری برای منافع خود می‌دانند دست به حملات پیشدستانه سایبری علیه کشور دیگری بزنند یا این حق برای همه محفوظ است؛ طرح این سؤال بخاطر خطراتی است که یک حمله سایبری می‌تواند گاه در سطح فاجعه‌ای سراسری ایجاد کند.

* عاطفه خشکیده شبکه سعودی بالاخره جریحه دار شد

شبکه سعودی العربیه در آخرین شیطنت رسانه‌ای علیه سوریه مدعی شد ارتش سوریه از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

این شبکه که به العبریه معروف شده و در جنگ های 22 روزه و 33 روزه جنایت های رژیم صهیونیستی را توجیه می‌کرد، برای مستند شدن ادعای خود علیه ارتش سوریه، تصویری را منتشر کرد که نه مربوط به درگیری‌های سوریه بلکه متعلق به بمباران‌های هوایی رژیم صهیونیستی در سال 2006 علیه مردم لبنان بود!

به گزارش العالم به نقل از سایت «الحقیقه» این تصویر در اوایل دسامبر 2010 در روزنامه انگلیسی گاردین و به عنوان یکی از اسناد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از بمب‌های خوشه ای منتشر شده است.

گاردین در سال 2010 در خبری به نقل از سایت «ویکی لیکس» تأکید کرد دولت انگلیس به آمریکا اجازه داده تا بمب های خوشه ای را در خاک انگلیس انبار کند؛ این در حالی است که انگلیس توافقنامه بین المللی ممنوعیت استفاده از این نوع بمب ها را امضا کرده است.

براساس گزارش گاردین، آمریکا از طریق خاک انگلیس بمب های خوشه‌ای را به دست صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین می‌رساند، تا بتواند آنها را در جنگ سال 2006 علیه لبنان استفاده کند.

رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی همان گونه که در قبال جنایات تل آویو علیه مردم مسلمان لبنان و غزه موضع هماهنگی داشتند، موضع مشترکی را نیز در زمینه فتنه انگیزی علیه مردم مسلمان سوریه در پیش گرفته‌اند. به همین دلیل نیز جنایت های رژیم صهیونیستی در استفاده از بمب های خوشه ای و اورانیومی در جنگ 22روزه و 33 روزه با سکوت رسانه‌هایی چون العربیه مواجه شد که بعد از چند سال تازه یادشان افتاده تا نگران به کارگیری بمب‌های خوشه‌ای شوند!

*سیاهی لشکر سازمان آب رفته بود اما واقعا سیاه بود!

سیاهی لشکر سازمان تروریستی منافقین در پارک داگ هامر شولد آمریکا هر چند لشکر نبود اما واقعا سیاه بود!

پایگاه اینترنتی اخبار روز (وابسته به طیفی از عناصر ضد انقلاب) با اشاره به نمایش چندی پیش منافقین که در پی حذف نام سازمان از فهرست گروه های تروریستی آمریکا انجام شد، نوشت: 8-7 سیاه پوست بنفش پوش طبل‌ها را در خیابان داگ هامرشولد به صدا درآوردند؛ بادکنک ها در سراسر صحنه نمایش به چشم می‌خورد. فضای پارک آمیخته از سر و صدا بود؛ صحنه نمایش به آهستگی در سیاهی لشکری که در مقایسه با سال‌های پیشین شدیداً آب رفته بود، پر می شد؛ بعضی از اینها گرچه سیاه بودند اما با سیاهی لشکرهای قبلی متفاوت می نمودند. پرسیدم ببخشید شما هوادار این گروه هستید؟ پیرزن سیاه رو برگرداند و از پاسخ خودداری کرد؛ همتای هم سن و سال او به لهجه سیاهان محله هارلم نیویورک جواب داد ما از یک کلیسا آمده ایم برای حمایت از اینها؛ گفتم مگه اینها را می‌شناسید گفت نه نمی‌شناسم میدانی، اینها به کلیسای ما کمک مالی می‌کنند و هر از گاهی هم به کلیسا می‌آیند(!) آن طرف تر چند دلقک مشغول هنرنمایی بودند... بعد هم شماری از سیاستمداران [بازنشسته] آمریکایی به نمایشنامه پارک داگ هامرشولد پیوستند. ساندویچ ساب وی و کوک وایت ها هم به راه بود.

* مکالمات مردم در آمریکا از سوی 30 هزار نفر شنود می شود

چهارسال دوره زمامداری باراک اوباما با نقض شعارهای وی سپری شد و آمریکا چهره شدیداً امنیتی حتی امنیتی تر از دوره بوش پیدا کرد.

مجله فرانسوی لوموند دیپلماتیک ضمن انتشار این تحلیل توقیف‌های دلخواه، بازداشت‌های غیرقانونی و محاکم سریع و باراک اوباما علیرغم وعده‌ها، سیاست امنیتی سلفش را پی گرفته است؛ اوباما در سال 2008، وقتی نامزد مقام ریاست جمهوری بود وعده می‌داد که زندان «گوانتانامو» را ببندد، قانون سال 2001 درباره امنیت داخلی (لایحه موسوم به وطن پرستی) را لغو و از نظامیان یا اعضاء دستگاه های اطلاعاتی حمایت کند که سوءاستفاده های دوایر متبوع خویش را فاش سازند.

متقاضی دموکرات آنروز کاخ سفید وانمود می‌کرد که رام کننده پر زور سرکشی‌های دستگاه امنیتی است که از زمان سوءقصدهای 11سپتامبر، به دیوانسالاری درندشت و غالباً عنان گسیخته‌ای تبدیل شده بود؛ با اینهمه چهار سال بعد، «گوانتانامو» همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، دادگاه‌های نظامی آن، محاکمات را از سرگرفته‌اند و «لایحه وطن پرستی» تمدید شده است.

وزارت دادگستری، مصمم به تنبیه هرگونه افشای اطلاعات حساس، به پیگرد شش فقره اتهام نقض قانون ناظر بر جاسوسی پرداخته است و دولت اوباما اجازه قتل کسانی را در بیرون از مرزهای کشور داده است که کما بیش عجولانه «تروریست» تشخیص داده اند، حتی اگر در عملیات مسلحانه مشارکتی نداشته باشند؛ به رغم خبط های ذاتی این دریافت شتابزده از امنیت -مانند مورد نوجوان 16 ساله آمریکایی، فرزند یک مسئول فرضی القاعده که به اشتباه در سپتامبر 2011 در یمن به قتل رسید- آقای اوباما، به گواه کاربرد بیش از پیش مکرر هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان و یمن و سومالی، عملیات «سری» اعدام های بی محاکمه ای را شدت بخشیده است.

لوموند دیپلماتیک افزود: باورمندان سرخورده و دلسرد شدند. چهارچوب های امنیتی، نظارت مداخله گرانه در زندگی روزمره آمریکایی‌ها را هر روز بیشتر کرده‌اند، نمودار آن تفتیش گرهای الکترونیکی است که امروزه صد و چهل فرودگاه کشور را به آنها مجهز کرده‌اند تا تصویری عریان از اندام مسافران بردارند بارزتر از آن، تقویت مراقبت‌های درون مرزی است؛ دولت فدرال امروز سی هزار تن را به شنود مکالمات تلفنی آمریکائیان گمارده. وزارت امنیت داخلی که در سال 2002 پدید آمد، در ده سال گذشته پس از «پنتاگون» و وزارت رزمندگان پیشین، در رده سوم قوی‌ترین دیوانسالاری کشور جای گرفته است؛ گسترش ابعاد دولت امنیت محور را به دشواری می‌توان اندازه گرفت؛ از زمان سوءقصدهای 11سپتامبر، آمیزه سردرگمی از تیول‌های دیوانی، به ساخت و ساز در مرکز شهر واشنگتن رونق بخشیده است.

بدینسان بر روی زمینی به مساحت کل صدو پنجاه هکتار- معادل سه برابر زیربنای «پنتاگون» و بیست و دو برابر «کاپیتول» [مقر مجالس قانونگذاری فدرال] سی و سه ساختمان جدید ساخته‌اند؛ این سیستم تازه مراقبت هر سال پنجاه هزار گزارش، یعنی روزانه صد و سی و شش گزارش تولید می‌کند.

این مجله فرانسوی معتقد است: گرچه معروف است که مردم آمریکا مداخله دولت در زندگی خصوصی را برنمی‌تابند اما مردم کمابیش خود را با این وضع تطبیق داده‌اند؛ گسترش بوروکراسی امنیتی با ضرباهنگ مداخلات نظامی آمریکا در خارج پیش رفته است؛ در زمانی که ایالات متحده با بحران بودجه ای وخیمی روبروست، برخی، حتی در صحن حزب جمهوریخواه، در نظر دارند بودجه ارتش را کاهش دهند؛ آیا هزینه سیاست‌های ریاضتی گریبانگیر پیرایه‌های نظارت و مراقبت نیز خواهد شد؟

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد