سرویس: استانی
کد خبر: 551
|
11:53 - 1391/07/30
نسخه چاپی

تولید 23 هزار تن شکر در مغان

مدیر کارخانه قند مغان از تولید 23 هزار تن شکر در سال جاری در کارخانه قند مغان خبر داد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، علی طلوعی صبح امروز در جریان بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانه قند مغان و آغاز فعالیت سی و یکمین دوره فعالیت این کارخانه اظهار داشت:‌ امسال علاوه بر تولید 23 هزار تن شکر، تفاله و دیگر محصولات جانبی را برای تامین خوراک دام‌های صنعتی پیش‌بینی کردیم که امیدواریم استحصال آن را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه قند مغان با مصرف روزانه 5 هزار تن چغندرقند در روز بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی در شمال استان و کشور است که می‌تواند بستر اشتغال کار‌آمد را نیز به وجود آورد.

مدیر کارخانه قند مغان یادآور شد: در دوره جدید فعالیت این کارخانه به صورت مستقیم برای 7 هزار نفر زمینه اشتغال مولد فراهم خواهد آمد و در بخش‌های جانبی آن نیز شاهد اشتغال مولد خواهیم بود.

طلوعی گفت: با هدف رونق‌بخشی به این کارخانه امسال بیش از 220 هزار تن چغندر‌قند در اراضی پارس‌آباد و کشت و صنعت مغان تولید می‌شود که همه آنها به محل کارخانه ارسال و به محصولات موردنظر تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی به افزایش 134 درصدی فعالیت این کارخانه در 18 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: این کارخانه 93 درصد بیشتر از میانگین کشوری تولید محصول داشته است.

مدیر کارخانه قند مغان بیان داشت: کیفیت تولید محصولات این استان نسبت به سایر استان‌ها از مرغوبیت و ارزش عیار بیشتری برخوردار است به طوری که آب و هوای مساعد و بذر توزیع شده با کیفیت به ارتقای محصول تولیدی انجامیده است.

طلوعی با بیان اینکه 60 هزار تن چغندرقند امسال تنها از کشت و صنعت مغان برداشت می‌شود، ادامه داد: این شرکت بیش از یک سوم نیاز کارخانه قند را تامین می‌کند.

وی از افزایش سطح تولید قند در مغان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در کشت و صنعت مغان کمتر از یک هزار هکتار از اراضی زیر‌کشت محصول چفندر رفته بود که امسال افزایش 30 درصدی را در سطح زیر‌ کشت شاهد بودیم.

 مدیر کارخانه قند مغان در پایان سخنان خود اظهار داشت: متوسط تولید استان در سال گذشته 35 تن در هر هکتار بوده که این رقم به 50 تن در هکتار رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد