سرویس: اجتماعی
کد خبر: 559
|
18:05 - 1391/07/30
نسخه چاپی

60 درصد زندانیان اردبیل محکومین مواد مخدر هستند

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: 60 درصد زندانیان استان را محکومین مواد مخدر به شکل مستقیم و غیر مستقیم تشکیل می‌دهند.

به گزارش سبلانه یوسف خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کاهش سن اعتیاد نگرانی‌های بسیاری را برای خانواده‌ها و دلسوزان این نظام به وجود آورده که باید در رفع آن به عنوان یک دغدغه اساسی همتی جمعی و گروهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مواد مخدر امروز در دنیا به یک بحران تبدیل شده است، افزود: واژه بحران را از آن جهت به کار می‌بریم که دیگر مصرف مواد مخدر از مرحله آسیب و تهدید گذشته و در بسیاری از کشورها از جمله ایران به بحرانی جدی تبدیل شده است.

 این مسئول بیان داشت: برخی زمینه‌سازی‌ها سبب شده مواد مخدر در این کشور به یک بحران جدی تبدیل شود که نزدیکی به مرزهای افغانستان به عنوان بیشترین تولید کننده مواد مخدر از آن جمله است.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به انگیزه‌های سیاسی در ترغیب و تشویق جوانان به مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این انگیزه راه هلاکت را با تبلیغ و ترویج نظام بیگانه برای جوانان و نوجوانان ما فراهم آورده به طوری که کشور ما بزرگ‌ترین آسیب و تهدید اجتماعی را از این بابت متحمل می‌شود.

خدادادی به موقعیت خاص استان اردبیل و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر و آسیای میانه و قفقاز اشاره کرد و افزود: هرچند در مقایسه با سایر استان‌‌ها وضعیت این استان در گرایش به مواد مخدر سفید است اما اگر غفلت کنیم بسیاری از جوانان و نوجوانان ما در دام اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر گرفتار می‌شوند.

رئیس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی استان اردبیل با ابراز نگرانی از تبدیل مصرف مواد از سنتی به صنعتی اظهار داشت: این جای تاسف است که جوانان و گاه نوجوانان ما با تفکر تفننی به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند و با مصرف یک باره در این دام عظیم گرفتار می‌آیند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علل گرایش به مصرف مواد مخدر مسایل خانوادگی و انزوای افراد است که گاه فرد به دلیل از دست دادن هویت و شخصیت حقیقی خود دچار نوعی خود باختگی شده و با مصرف مواد مخدر می‌خواهد به قلیان‌های درونی خود التیام ببخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اصلی‌ترین عامل طلاق در نظام خانواده، گرایش یکی از طرفین به مصرف مواد مخدر است که فنا کننده یک نظام اجتماعی حقیقی است.

این مسئول از نزاع، درگیری، اختلافات خانوادگی و گرایش به سمت سرقت به عنوان علل و عوامل بازتاب سوء مصرف مواد مخدر یاد کرد و گفت: خشونت چهره اجتماعی سوء مصرف مواد مخدر است که در جامعه شاهد آن هستیم و اگر اردبیل امروز در این زمینه با فراوانی مواجه است به دلیل گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

رئیس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی استان اردبیل ترک تحصیل، ترک شغل  و همچنین خلل در تامین نیازمندی‌ خانواده را از دیگر آثار سوء مصرف مواد مخدر توصیف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد