سرویس: اقتصادی
کد خبر: 564
|
09:29 - 1391/08/01
نسخه چاپی

تحویل 3 هزار واحد بازسازی شده در مناطق‌ زلزله‌زده

استاندار آذربایحان شرقی از تحویل 3 هزار واحد بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده طی هفته جاری خبر داد و گفت: در هفته‌های آینده دو هزار و 400 واحد تحویل خواهد شد و تا پایان آبان ماه کار اسکان زلزله‌زدگان انجام می‌شود.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، احمد علیرضابیگی در نشست مشورتی مشترک فرمانداران، بخشداران و دهیاران منتخب استان در تبریز، با بیان اینکه دهیاران در مرحله امداد و نجات آسیب دیدگان از زلزله حرکت‌های اثربخشی انجام دادند، افزود: امور مربوط به مدیریت بحران در روستاها به جهت اشراف دهیاران به امور روستاها به مراتب بهتر انجام گرفت و اکنون در مرحله بازسازی و اجرای طرح‌های هادی روستایی، بنای تصمیم‌گیری‌ها بر اساس حرکت دهیاران است.

وی با بیان اینکه دهیاران سنگ بنای عمران و آبادانی کشور شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: تجربه زلزله نشان داد که ما می‌توانیم دهیار را به عنوان مسئول همه جانبه روستا بشناسیم و از ظرفیت دهیاران در پیشبرد امور مربوط به عمران و آبادانی روستاها استفاده کنیم.

بیگی اظهار کرد: دهیاران می‌توانند با تعریف بسته اقتصادی مناسب برای روستای خود و روستاهای اطراف، موجب رونق اشتغال و تثبیت جمعیت در روستا شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سیاست دولت احمدی‌نژاد را بازگشت به اصول انقلاب اسلامی و فراهم کردن فرصت‌های عادلانه برای توسعه کشور خواند و افزود: بستر این حرکت در روستاها تعریف شده است و بر همین اساس دولت منابع و امکانات خود را به این بخش مصروف کرده است.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات دولت همواره با یک سری تحرکات و حرف و حدیث‌های طبیعی مواجه است، گفت: اما در این میان شاهد برخی حرکات غیرطبیعی و غیرعقلانی هستیم از جمله اینکه در موضوع نوسانات بازار ارز و بالا رفتن قیمت‌ها شاهد برخی واکنش‌های غیرطبیعی هستیم که نشان می‌دهد این حرکات سیاسی و غیراصیل هستند و ارتباطی با مشکلات اقتصادی ندارند.

بیگی به برخی جوسازی‌ها علیه دولت در موضوع زلزله نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تصمیم‌گیری دولت در این خصوص مسئولانه است نه از سر رفع تکلیف، افزود: دولت با وجود مشکلات عدیده اجتماعی و نوسانات قیمت مصالح ساختمانی، حجم وسیعی از عملیات عمرانی را انجام داده اما با این حال برخی‌ها با ناجوانمردی این کار بزرگ را کوچک و بی‌اهمیت جلوه می‌دهند و قصد القای ناامیدی دارند.

وی از تحویل سه هزار واحد بازسازی شده در مناطق زلزله زده طی هفته جاری خبر داد و افزود: در هفته‌های آینده نیز به ترتیب در هر مرحله دو هزار و 400 واحد تحویل خواهد شد و تا پایان آبان کار اسکان زلزله‌زدگان انجام خواهد شد و ما شاهد روسیاهی کسانی خواهیم بود که نمی‌خواستند این موفقیت را ببینند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیش‌بینی‌های دولت برای اسکان دایم زلزله زدگان خاطرنشان کرد: دولت می توانست مانند نقاط دیگر دنیا چادرهای زلزله زدگان را به اسکان موقت و زندگی اردوگاهی تبدیل کرده و بدین ترتیب فصل سرما سپری کند؛ اما دولت با آگاهی از پیامدهای فرهنگی و اجتماعی این شیوه که برخلاف شأن مردم است، به سرعت کار آواربرداری را انجام داد و بعد از آن هم کار بازسازی را با تمام امکانات آغاز کرد.

وی اظهار داشت: دولت تمام پیش‌بینی‌ها را کرده و کانکس‌هایی را با عنوان محل نگهداری محصولات کشاورزی در کنار منازل مستقر کرده که در صورت لزوم برای اسکان موقت نیز قابل استفاده است.

علیرضابیگی شرایط بازسازی مناطق زلزله زده را رضایت بخش دانست و گفت: به فضل الهی منطقه ارسباران با اتمام کار بازسازی و احداث زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه پایدار، نقطه درخشان توسعه خواهد بود و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، موضوع زلزله به سکوی پرش عمران و آبادانی این منطقه تبدیل خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد