سرویس: اجتماعی
کد خبر: 57
|
13:39 - 1391/07/19
نسخه چاپی

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

اردبیل 80 هزار واحد کم دوام و بی‌دوام دارد

اردبیل 80 هزار واحد کم دوام و بی‌دوام دارد
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در استان اردبیل بیش از 80 هزار واحد مسکن کم دوام و بی‌دوام روستایی داریم که هدف‌گذاری ما مقاوم‌سازی بخش عظیمی از این واحدهای مسکونی است.

 

 

 

به گزارش سبلانه به نقل از خبرگزاری فارس، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سال 85 نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی را آغاز کردیم به طوری که سهمیه ما هر سال افزایش یافته و از 6 هزار واحد به بیش از 9 هزار واحد در طی سال رسیده است.

عضو شورای مسکن استان اردبیل افزود: در شش سال گذشته سهمیه استان اردبیل بیش از 55 هزار و 562 واحد بوده که در این مدت سعی کردیم متقاضیان را برای برخورداری از تسهیلات ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی کنیم.

این مسئول بیان داشت: از این تعداد متقاضی 54 هزار نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که شش بانک استان موظف است نسبت به پرداخت تسهیلات با بهره‌ کم اقدام کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: از این تعداد 48 هزار و 190 واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده که 87 درصد متقاضیان را شامل می‌شود.70 درصد متقاضیان نیز که حدود 39 هزار نفر هستند موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

عضو شورای مسکن استان اردبیل اظهار داشت: رقم پرداختی تسهیلات 470 میلیارد تومان بوده که این طرح علاوه بر کاهش تلفات و خسارات در بروز حوادث به اشتغالزایی واقعی کمک کرده و سالانه 150 میلیارد تومان توسعه حقیقی را در روستاها شاهد هستیم.

وی از افزایش سقف تسهیلات پرداختی از سال 85 تا به امروز اشاره کرد و افزود: این تسهیلات از 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان رسیده است.

حاج‌علیزاده در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن روستایی همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: ما امسال نیز معرفی به بانک و صدور پایان کار برای برخی از واحدها را شاهد بودیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد