سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 571
|
10:53 - 1391/08/01
نسخه چاپی

در آستانه عید قربان

فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل‌الله» به زبان ترکی پخش می‌شود

در آستانه عید قربان فیلم سینمایی ابراهیم خلیل‌الله ساخته محمدرضا ورزی به زبان ترکی دوبله و همزمان با این عید از شبکه سبلان پخش می‌شود.

به گزارش سبلانه به نقل ازخبرگزاری فارس، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل صبح امروز در جریان بازدید از واحد دوبله صدا و سیمای اردبیل اظهار داشت: این کار با هدف انس بیشتر مردم و ساکنین استان اردبیل با داستان زندگی حضرت ابراهیم انجام می‌گیرد و تلاش می‌شود ابعاد زندگی آن حضرت به زبان ترکی بیان شود.

عبدالله مددی به توانمندی صدا و سیمای مرکز اردبیل در دوبله فیلم‌های فارسی به زبان آذری اشاره کرد و گفت: امیدواریم از طریق این اقدام مفاهیم معنوی و مذهبی بهتر و با سهولت برای مخاطبان منتقل شود.

وی با بیان اینکه در دوبله این فیلم سینمایی سعی شده است از توانمندی هنرمندان استان اردبیل استفاده شود، افزود: برای اینکه بتوانیم رضایت مخاطبان را فراهم آوریم سعی کردیم از هنرمندان مختلف در دوبله‌گذاری این فیلم استفاده کنیم.

این مسئول یادآور شد: 40 درصد کار تا کنون ضبط شده و 60 درصد در حال مونتاژ و صدا گذاری است.

مددی اضافه کرد: در دوبله این فیلم سینمایی 23 کاراکتر نقش ایفا می‌کنند که امیدواریم شب عید قربان بتوانیم این فیلم را به زبان آذری از طریق شبکه سبلان پخش کنیم.

دوبله ولایت عشق به زبان آذری

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل همچنین از دوبله ولایت عشق به زبان آذری خبر داد و گفت: واحد دوبله مرکز صدا و سیمای اردبیل تلاش می‌کند تا کار صدا گذاری و دوبله‌ فیلم‌های سینمایی با محتوای دینی و معنوی را در اولویت قرار دهد.

این مسئول بیان داشت: به دلیل آن که بسیاری از مخاطبان ما در آن سوی مرز‌ها قرار داشته و تنها به زبان آذری تسلط دارند ما سعی می‌کنیم با این اقدامات رضایت آنها را نیز فراهم کرده و یک ارتباط جمعی با مخاطبان برقرار کنیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: شبکه سبلان در یک سیاست‌گذاری واقعی سعی می‌کند اقدامات اساسی خود را در این زمینه انجام دهد تا مخاطب با آشنایی بیشتر از زندگی ائمه اطهار و انبیای الهی بتواند به مقاصد خود که همان آشنایی با زندگی این بزرگان است دست یابند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد