سرویس: اقتصادی
کد خبر: 582
|
16:02 - 1391/08/01
نسخه چاپی

همایش یک روزه عمران روستایی در اردبیل برگزار می‌شود

برای اولین بار و به ابتکار استاندار اردبیل، همایش یک روزه عمران روستایی در هفته جاری در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش سبلانه، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همایش یک روزه عمران روستایی به ابتکار استاندار اردبیل و با حضور فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی ظرف چند روز آینده برگزار خواهد شد.

نصیب نجفی ادامه داد: این همایش در راستای بررسی قانون برنامه توسعه و وظایف تعیین شده تا سال 94 برگزار می‌شود تا در یک مقایسه وضعیت موجود را احصا کرده و نسبت به رفع نواقص اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این همایش سعی خواهد شد وظیفه مدیران، دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران تبیین شود، افزود: در راستای اجرای احسن برنامه پنجم توسعه تلاش همگانی را با اجرای این همایش به کار می‌بندیم و امیدواریم این همایش فتح بابی برای غنای هرچه بیشتر برنامه پنجم توسعه باشد.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با بیان اینکه همایش یک روزه عمران روستایی حرکتی بدیع و نو از سوی استان اردبیل است، تصریح کرد: با برگزاری این همایش شاهد پیشرفت در اجرای برنامه‌های قانون توسعه پنجم خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد: این همایش دریچه‌ای برای ارتقای کیفیت زندگی در روستاها بوده و کمبودها و نواقص موجود در روستاها احصا و برطرف شود.

این مسئول تجهیز و تحلیل وضعیت موجود، تعامل و تقابل اندیشه‌ها در راستای اجرای بهتر قوانین دهیاری‌ها و... را از اهم اهداف این همایش اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار سال گذشته یک هزار و 696 روستا در 10 شهرستان، 29 بخش و 74 دهستان تعریف شده و 534 دهیاری فعال در استان داریم.

درخواست ایجاد 150 دهیاری را ارائه کرده‌ایم

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پی‌گیر ایجاد دهیاری‌های جدید در استان اردبیل هستیم افزود: در روستاهای بالای 50 خانوار و 250 نفر جمعیت مجوز احداث دهیاری صادر می‌شود که در این راستا درخواست ایجاد 150 دهیاری را در روستاها ارائه داده‌ایم.

این مسئول بیان داشت: 317 روستای بالای 100 خانوار و 246 روستای بالای 50 خانوار استان دهیاری دارند که با احداث دهیاری‌های جدید ما رقم قابل قبولی را در ایجاد دهیاری‌ها و مدیریت آنها در استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد